Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Programlama Dilleri I | EBO 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesneye dayalı programlama kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasarım desenleri | Grupla Çalışma, Tartışma, | |
3 | UML | Grupla Çalışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Java dili | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesneye Yönelik Yaklaşımın Temel Kavramları | |
2 | Sınıf, Nesne, Kalıtım, Çokyapılılık, Dinamik Bağlama | |
3 | Soyut Sınıflar, Arayüzler | |
4 | UML | |
5 | Tasarım Desenleri | |
6 | Tasarım Desenleri | |
7 | Tasarım Desenleri | |
8 | Java ile Uygulamalar | |
9 | Java ile Uygulamalar | |
10 | Java ile Uygulamalar | |
11 | C# ile Uygulamalar | |
12 | C# ile Uygulamalar | |
13 | C# ile Uygulamalar | |
14 | Diğer nesneye dayalı programlama dilleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Nesneye Dayalı Programlama Desr Notları", Sakarya Üniversitesi, 2008. |
Ders Kaynakları | 1- J.Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, F. Eddy , "Object-Oriented Modeling and Design", Prentice Hall, 1991. 2- C. Larman, "Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process", 2/e, Prentice Hall, 2002. 3- R.C. Lee and W.M. Tepfenhart, "UML and C++, 2. ed.", Prentice Hall, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesneye dayalı programlama kavramları | ||||||||||
2 | Tasarım desenleri | ||||||||||
3 | UML | ||||||||||
4 | Java dili | ||||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |