Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optoelektronik | ELE 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Optik, elektrooptik, optoelektronik, elektromanyetik spektrumun optik bandi, optoelektronik sistem bileşen ve parametreleri, tarama (scanning) sistemleri, infrared ışıma konularinda tanım ve temel bilgilerin uygulama örnekleri ile birlikte sunulmasi amaçlanmaktadir. |
Dersin İçeriği | Optoelektronikte kullanılan katıhal maddeleri. Yarıiletkenlerde optik süreçler. Soğurma ve ışıma. Geçiş oranları ve taşıyıcı ömrü. Işık yayan diodların ilkeleri. Laserler. Işık algılıyıcıları. Optoelektronik modulasyon ve anahtar aygıtlar. Fiberoptik dalga kılavuzu. Ev güneş pilleri. Optoelektronik tüm devrelerin haberleşmede kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik spektrumun tanimi,yari-iletken foton algılayıcılarını öğrenme | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Optik bileşenler hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, | |
3 | Elektrooptik hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Optoelektronik cihazlar ve çalışma prensiplerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik spektrumun tanimi,yari-iletken foton algilayicilari | |
2 | Elektromanyetik spektrumun tanimi,yari-iletken foton algilayicilari | |
3 | Optik bilesenler, elektrooptik(Kerr Hücresi) | |
4 | Optoelektronik,optronik | |
5 | Optoelektronik,optronik | |
6 | Elektromagnetik spektrum,atmosferin etkileri | |
7 | Elektromagnetik spektrum,atmosferin etkileri | |
8 | Gece görüş sistemi, termal kamera, fotometri, radyometri uygulamaları | |
9 | Absorblayici,yansitici filtreler,soguk/sicak ayna | |
10 | Absorblayici,yansitici filtreler,soguk/sicak ayna | |
11 | Absorblayici,yansitici filtreler,soguk/sicak ayna | |
12 | Optik sistem parametreleri | |
13 | Optoelektronik Dedektör Parametre ve Dizileri | |
14 | Optoelektronik Dedektör Parametre ve Dizileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik spektrumun tanimi,yari-iletken foton algılayıcılarını öğrenme | ||||||||||
2 | Optik bileşenler hakkında bilgi sahibi olma | ||||||||||
3 | Elektrooptik hakkında bilgi sahibi olma | ||||||||||
4 | Optoelektronik cihazlar ve çalışma prensiplerini öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |