Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemci ve Mikrodenetleyici Uygulamaları I | EBO 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici sistem tasarım yöntem ve ölçütlerini birbiri ile ilişkilendirerek açıklar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mikrodenetleyici mimarileri arasındaki farkları karşılaştırarak açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Assembly dilinde ilgili donanım düzenine göre program yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Mikrodenetleyicileri bir programlama dili ile benzetime tabi tutar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Tasarlanan sistemi çevre birimleri ile birlikte benzetime tabi tutar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sistemin benzetim ortamlarında hata ayıklamasını ve analizini yapar | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramları, 4-bit, 8-bit, 32-bit mikrodenetleyiciler, mikrodenetleyiciler için geliştirme ortamları ve dilleri, mikrodenetleyici üreticileri, teknolojik eğilimler ve gelişmeler. Mikrodenetleyici mimarileri (Harvard, ARM, | |
2 | 8051Mikrodenetleyicisine Giriş | |
3 | 8051in Bellek Organizasyonu | |
4 | 8051in Bellek Organizasyonu | |
5 | Adresleme Modları ve Komut Kümesi | |
6 | Adresleme Modları ve Komut Kümesi | |
7 | Assembly Programlama | |
8 | Assembly Programlama | |
9 | Zamanlayıcı ve Sayıcılar | |
10 | Seri haberleşme işlemleri | |
11 | Arasınav | |
12 | Kesmeler | |
13 | 8051 Yeni Teknolojiler | |
14 | Geliştirme ve Benzetim Yazılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mikrodenetleyici Uygulama Dersi Notları Sakarya Üniversitesi, |
Ders Kaynakları | 1. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık 2. The 8051 Family of Microcontrollers, R.H. Barnett, 1995, P.Hall 3. The 8051 Microcontroller, I.Scott MacKenzie, 1995, P.Hall 4. Programming and Interfacing the 8051, S.Yeralan, A. Ahluwalia, 1995 Addison Wesley 5. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall 6. Programming and Customizing the 8051 Microcontroller, Myke Predko, 1999, Mc Graw Hill 7. İnternet Siteleri http://www.8052.com http://www.8051turk.com http://www.keil.com http://www.atmel.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici sistem tasarım yöntem ve ölçütlerini birbiri ile ilişkilendirerek açıklar | ||||||||||
2 | Mikrodenetleyici mimarileri arasındaki farkları karşılaştırarak açıklar | ||||||||||
3 | Assembly dilinde ilgili donanım düzenine göre program yazar | ||||||||||
4 | Mikrodenetleyicileri bir programlama dili ile benzetime tabi tutar. | ||||||||||
5 | Tasarlanan sistemi çevre birimleri ile birlikte benzetime tabi tutar | ||||||||||
6 | Sistemin benzetim ortamlarında hata ayıklamasını ve analizini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 5 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |