Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim ve Öğrenme EBB 215 3 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir ayrıca çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektirincelemektir ayrıca Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 PSİKOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
2 ÇOCUK VE ERGENLERİN PSİKOLOJİSİNİ AÇIKLAR Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 ÇOCUKLARIN FİZİKSEL VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 ÇOCUKLARIN VE ERGENLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 ÖĞRENME PSİKOLOJİNİ TANIMLAR Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
7 ÖĞRENMEYE ETKEN OLAN YAPILARI DENETLER Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 ÖĞRENMEDE DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLARI TANIMLAR Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
9 SOSYAL ÖĞRENME TEORİLERİNİ DEĞERLENDİRİR Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji Kavramının Temeli
2 Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi
3 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi
4 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi
5 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi
6 Kişiliğin Gelişimi
7 Öğrenme Nedir?
8 Öğrenme Psikolojisi Kavramı
9 Öğrenme Teorileri
10 Ara sınav
11 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri
12 Öğrenme Etkenleri
13 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar
14 Sosyal Öğrenme Teorileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996

Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001

Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005

Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek.
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 PSİKOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR
2 ÇOCUK VE ERGENLERİN PSİKOLOJİSİNİ AÇIKLAR
3 ÇOCUKLARIN FİZİKSEL VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR
4 ÇOCUKLARIN VE ERGENLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR
5 ÖĞRENME PSİKOLOJİNİ TANIMLAR
6 ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR
7 ÖĞRENMEYE ETKEN OLAN YAPILARI DENETLER
8 ÖĞRENMEDE DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLARI TANIMLAR
9 SOSYAL ÖĞRENME TEORİLERİNİ DEĞERLENDİRİR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3