Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Tarihi | BH 606 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin iletişim tarihini eleştirel bir perspektifle değerlendirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kitle iletişim araçları, yeni medya, geleneksel medya, kültür |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve teknoloji ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İletişim, kültür, ekonomi ve politika ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İletişim ve Teknoloji İlişkisi | |
3 | İletişim, Kültür, Ekonomi ve Politika İlişkisi | |
4 | İlk Uygarlıkların İletişim Araçları | |
5 | Antik İmparatorluklarda İletişim Araçları | |
6 | Yazının Kökenleri | |
7 | Yazı ve Alfabe Etkisi | |
8 | Matbaanın İcadı ve Etkileri | |
9 | Haber Ticareti | |
10 | Görüntü Teknolojileri I | |
11 | Görüntü Teknolojileri II | |
12 | Yeni İletişim Araçları I | |
13 | Yeni İletişim Araçları II | |
14 | Tarışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | David Crowley, Paul Heyer. İletişim Tatihi, Siyasal Kitabevi. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim ve teknoloji ilişkisini açıklar. | ||||||||
2 | İletişim, kültür, ekonomi ve politika ilişkisini açıklar. | ||||||||
3 | Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |