Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Tarihi BH 606 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin iletişim tarihini eleştirel bir perspektifle değerlendirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Kitle iletişim araçları, yeni medya, geleneksel medya, kültür
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim ve teknoloji ilişkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim, kültür, ekonomi ve politika ilişkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 İletişim ve Teknoloji İlişkisi
3 İletişim, Kültür, Ekonomi ve Politika İlişkisi
4 İlk Uygarlıkların İletişim Araçları
5 Antik İmparatorluklarda İletişim Araçları
6 Yazının Kökenleri
7 Yazı ve Alfabe Etkisi
8 Matbaanın İcadı ve Etkileri
9 Haber Ticareti
10 Görüntü Teknolojileri I
11 Görüntü Teknolojileri II
12 Yeni İletişim Araçları I
13 Yeni İletişim Araçları II
14 Tarışma
Kaynaklar
Ders Notu David Crowley, Paul Heyer. İletişim Tatihi, Siyasal Kitabevi.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İletişim ve teknoloji ilişkisini açıklar.
2 İletişim, kültür, ekonomi ve politika ilişkisini açıklar.
3 Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları sıralar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6