Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Gençlik ILB 637 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, günümüz medyasını anlamda vazgeçilmez hale gelen yeni medyanın gelişim süreci, özellikleri ve işlevleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, Yeni medya ve gençlik arasındaki bağ irdelenerek, bu alanda yeterli kuramsal bir altyapı oluşturularak öğrencilerin özgün araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste, Yeni medyanın tanımı, özellikleri ve tarihsel gelişimi açıklanarak, yeni medyanın gençlik çalışmalarındaki yeri ve gençlik kültürüyle olan ilişkisi ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni medyanın tanımı yaparak özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Yeni medyanın tarihsel gelişiminin ana hatlarını sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Gençlik çalışmalarının tarihsel gelişimini analiz eder Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Yeni medyanın gençliğin kimlik ve kültürü üzerindeki etkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması
2 Yeni Medya, Tanım ve Özellikleri
3 Yeni Medyanın Tarihsel Gelişimi
4 Yeni Medyanın Toplumsal ve Kültürel İşlevleri
5 Yeni Medya ve İnternet
6 İnternet Kültürü ve Gençlik
7 Gençlik, Tanımlar, Tarihsel Gelişim
8 Ara Sınav
9 Gençlik, Kültür, Kimlik
10 Gençlik Çalışmaları ve Yeni Medya
11 Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme ve Tartışma-1
12 Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme ve Tartışma-2
13 Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme ve Tartışma-3
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları • Hebdige, Dick (1988). Gençlik ve Altkültürleri, çev. Esen Tarım, İstanbul, İletişim Yay.
• Huisman, Denis (2000). Sokrates İnternet’te. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
• Hafner Katie ve Iyon Matthev (2000). İnternet Tarihi. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
• Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost
• Binark, Mutlu ve Kılıçbay, Barış (2005). İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos
• Başaran, Funda (2005). “İnternetin Ekonomi Politiği”. Der. M.Binark ve B. Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos Yayınları,Yayınları.
• Binark, Mutlu (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
• Lüküslü, Demet (2009). Türkiye’de Gençlik Miti, İstanbul, İletişim Yay.
• Castells, Manuel (2013). Umut ve İsyan Ağları.:İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. İstanbul: Koç Ünv. Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak.
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Yeni medyanın tanımı yaparak özelliklerini açıklar
2 Yeni medyanın tarihsel gelişiminin ana hatlarını sıralar
3 Yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini açıklar
4 Gençlik çalışmalarının tarihsel gelişimini analiz eder
5 Yeni medyanın gençliğin kimlik ve kültürü üzerindeki etkisini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6