Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya Sosyal Ağlar ve Reklamcılık ILB 632 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CENGİZ ERDAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yeni medya ve sosyal ağlar üzerinden reklamcılığa eleştirel olarak yaklaşmak
Dersin İçeriği medya tarihi, yeni medya, yöndeşme, reklam, etik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değişen reklamcılık anlayışını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni medyada reklam kampanyaları düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yeni medyadaki reklam kampanyaları analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Kitle iletişiminin tarihçesi
3 Kitle iletişim kuramları tarihi
4 Yeni medya ve sosyal ağlar
5 Sunum 1
6 Sunum 2
7 Sunum 3
8 Reklamcılık üzerine
9 Elektronik ortamlarda reklam
10 Reklam dili
11 Reklam tasarımı
12 Sunum 4
13 Sunum 5
14 Sunum 6
Kaynaklar
Ders Notu Gülbuğ EROL (2007) Reklam ve Medya Planlaması
Gülbuğ EROL (2012) İletişim ve Etik
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Değişen reklamcılık anlayışını analiz eder.
2 Yeni medyada reklam kampanyaları düzenler.
3 Yeni medyadaki reklam kampanyaları analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6