Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çokkültürlülük ve İletişim Okumaları | ILB 636 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde pozitivist argümanlardan beslenen ifadeler yerine yeni kavramlar üretilirken kültürel çoğulculuk, insan hakları ve demokrasi gibi daha hümanist temelli açıklamalar kabul görmektedir. Son dönemde artan çokkültürlülük politikaları da bu olguya yeni anlamlar yüklemektedir. Bu politikalar ve çokkültürlülüğün idealize edilmesi ve hatta toplumsal yapıya enjekte edilmesi kişiler arası ve etnisiteler arası iletişim biçimlerini de dönüştürmektedir. Bu yeni iletişim biçiminde kimlikler üzerinden oluşan bir ‘dil’ kullanılmaktadır. Dolayısıyla bu ders öğrencinin çokkültürlülük ve çokkültürcü politikaları anlamlandırmasını sağlayacak bu politikalara eşlik eden toplumsal iletişimin değişen boyutlarını anlamak ve değerlendirebilmesine yardımcı olacaktır. |
Dersin İçeriği | Çokkültürlülüğün tarihçesi- göç ile başlayan süreç Göç ile yeniden şekillenen kavramlar, etnisite, kimlik.çokkültürlülük, çokkültürcülük, kültürlerarasılık, kültürel çoğulculuk Modern ve klasik vatandaşlık teorileri İdeolojiler ve kimlik politikaları ilişkisi ve dil Kültür ve iletişim Çokkültürlülük teorileri İletişim ve çokkültürlülük Çokkültürcü toplumda dil ve iletişim İletişim kuramları ve çokkültürlülük Etnik kimlikler ve iletişim Kültürlerarası iletişim |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çokkültürlülük ve iletişim ilişkisini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Çokkültürlülük ve kültürlerarası iletişim ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | İletişim kuramları ve çokkültürlülük kuramları ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültürlerarası iletişimi kültürel çoğulculuk üzerinden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Etnik kimlikler ve iletişimin önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çokkültürlülüğün tarihçesi- göç ile başlayan süreç | |
2 | Göç ile yeniden şekillenen kavramlar, etnisite, kimlik.çokkültürlülük, çokkültürcülük | |
3 | Kültürlerarasılık, kültürel çoğulculuk | |
4 | İdeolojiler,kimlik politikaları ilişkisi ve dil | |
5 | İdeolojiler,kimlik politikaları ilişkisi ve dil | |
6 | Kültür ve iletişim | |
7 | Çokkültürlülük teorileri | |
8 | İletişim ve çokkültürlülük | |
9 | ara sınav | |
10 | Çokkültürcü toplumda dil ve iletişim | |
11 | İletişim kuramları ve çokkültürlülük | |
12 | Etnik kimlikler ve iletişim | |
13 | Kültürlerarası iletişim | |
14 | genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | CHAMBERS; Iain, Göç, Kültür, Kimlik, Ayrıntı yy, çev:İsmail Türkmen ÖRS, Birsen,19.yy’dan 20.yy’a Modern Siyasal İdeolojiler,İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları, 2013 ÇAHA, Ömer, ŞAHİN, Bican, Dünyada ve Türkiye´de Siyasal İdeolojiler, Orion Kitabevi, 2013 CANATAN; Kadir, Göçmenlerin Kimlik Arayışı, Kelepir kitabevi KAYA, Ayhan, BAHAR, Şahin, Kökler ve Yollar / Türkiye´de Göç Süreçleri, İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları 2007 ERALP, Atilla, Devlet Sistem ve Kimlik , Uluslararası İlişkilerde Temel Yaklaşımlar, İletişim yy, 2009 GÜNGÖR, N, İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Siyasal kitabevi, İstanbul MATTELART, A, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul OSKAY,Ü(2010:) XIX Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul: Der yayınları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çokkültürlülük ve iletişim ilişkisini analiz eder. | ||||||||
2 | Çokkültürlülük ve kültürlerarası iletişim ilişkisini değerlendirir. | ||||||||
3 | İletişim kuramları ve çokkültürlülük kuramları ilişkisini kavrar. | ||||||||
4 | Kültürlerarası iletişimi kültürel çoğulculuk üzerinden değerlendirir. | ||||||||
5 | Etnik kimlikler ve iletişimin önemini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |