Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Çalışmaları ve Popüler Kültür | ILB 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin, iletişim alanının önemli bir parçasını oluşturan popüler kültür çalışmalarının genel çerçevesini çizebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilere iletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrayarak, özgün çalışmalar yapabilecekleri gerekli kuramsal ve yöntemsel altyapının verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, İletişim çalışmalarında popüler kültürün yeri, popüler kültüre dair temel kavramlar, popüler kültüre kuramsal yaklaşımlar, Yüksek Kültür, Kitle Kültürü, Halk Kültürü, Frankfurt Okulu, kültür endüstrisi, İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu’nun yaklaşımları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim çalışmalarının kapsamı ve tarihsel gelişimini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Popüler kültürün farklı tanımlarını bilir ve özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Popüler kültüre dair farklı kuramsal yaklaşımları sıralar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Frankfurt Okulu’nun kültür endüstrisi yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu’nun kültür ve popüler kültür konusundaki yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | İletişim Çalışmalarının Kapsamı | |
3 | İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi | |
4 | İletişim Çalışmalarında Popüler Kültür | |
5 | Popüler Kültür Olgusu Tanım ve Özellikler | |
6 | Popüler Kültür ve kültür ilişkisi | |
7 | Yüksek Kültür, Kitle Kültürü, Halk Kültürü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar | |
10 | Frankfurt Okulu, Kültür Endüstrisi | |
11 | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu ve Popüler Kültür | |
12 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirme ve Tartışma | |
13 | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan, İrfan (1994). Popüler Kültür ve İletişim, Ankara, Ümit Yayıncılık, • Fiske, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat. • Güngör, Nazife(1999). Popüler Kültür ve İktidar. Ankara: Vadi Yayınları. • Fiske, John (1999). Popüler Kültürü Anlamak, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, • Alemdar, Korkmaz (2001). İletişim ve Tarih. Ankara: Ümit Yayıncılık. • Lazar, Judith (2001). İletişim Bilimi. Çev. Cengiz Anık. Ankara: Vadi Yayınları. • Alemdar, Korkmaz. Erdoğan, İrfan (2005). Öteki Kuram. Ankara: Erk Yayınları. • Gans, Herbert J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, çev. Emine Onaran İncirlioğlu, İstanbul,YKY, • Adorno, Thedor (2012). Kültür Endüstrisi. Kültür Yönetimi, çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İstanbul:İletişim Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim çalışmalarının kapsamı ve tarihsel gelişimini analiz eder | ||||||||
2 | Popüler kültürün farklı tanımlarını bilir ve özelliklerini açıklar | ||||||||
3 | Popüler kültüre dair farklı kuramsal yaklaşımları sıralar | ||||||||
4 | Frankfurt Okulu’nun kültür endüstrisi yaklaşımını açıklar | ||||||||
5 | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu’nun kültür ve popüler kültür konusundaki yaklaşımını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |