Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya’Da ve Türkiye’De Medya Sorunu | ILB 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ulusal ve uluslararası alanda medyanın sorunlarının daha bilinçli şekilde analiz edebilme yeteneğinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Dünya´da ve Türkiye´de var olan medya sorunlarının ayrıntılı bir biçimde ele alınarak kuramsal bağlamda değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gazetecilik alanına özgü ulusal ve uluslar arası önemli gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Basına ilişkin yasal düzenlemelerin niteliğini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Medyada emek gücünün yeniden yapılandırılmasının yarattığı sorunları saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medya çalışanlarının hak ve yükümlülüklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Medyadaki ticarileşmenin içeriklere yansıma biçimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Medyada ayrımcılığa yol açan stratejileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Ayrımcı stratejilere karşı geliştirilebilecek alternatifleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | |
2 | Ulusal ve uluslararası iletişim sistemlerinin düzenlenmesinde yaşanan yapısal dönüşümler. | |
3 | Kitle iletişim araçlarının yapılarının değerlendirilmesi. | |
4 | İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türleri | |
5 | Köşe yazarları ve köşe yazıları | |
6 | Medya içeriklerinde yaşanan dönüşüm üzerine genel bir değerlendirme | |
7 | Medya ve magazinleşme | |
8 | Medya, milliyetçilik ve militarizm | |
9 | Medyada cinsiyetçilik | |
10 | Medyada şiddet | |
11 | Medyada kamusal alan tartışmaları | |
12 | Medyada emek gücünün yeniden yapılandırılması ve sendikasızlaştırma | |
13 | Gazeteci kimliğinin dönüşümü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Yayınevi. Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür. Çev: Arzu Eker. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Mc Luhan, Marshall (2007) Gutenberg Galaksisi. İstanbul, Yapı Kredi Yay. Mc Luhan, Marshall (2007) Global Köy. Scala Yayıncılık. Adorno, Thedor (2012). Kültür Endüstrisi. Kültür Yönetimi, çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gazetecilik alanına özgü ulusal ve uluslar arası önemli gelişmeleri değerlendirir. | ||||||||
2 | Basına ilişkin yasal düzenlemelerin niteliğini ayırt eder. | ||||||||
3 | Medyada emek gücünün yeniden yapılandırılmasının yarattığı sorunları saptar. | ||||||||
4 | Medya çalışanlarının hak ve yükümlülüklerini tanır. | ||||||||
5 | Medyadaki ticarileşmenin içeriklere yansıma biçimini değerlendirir. | ||||||||
6 | Medyada ayrımcılığa yol açan stratejileri analiz eder. | ||||||||
7 | Ayrımcı stratejilere karşı geliştirilebilecek alternatifleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |