Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Etik ve Toplum | ILB 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere; medyanın toplumsal fonksiyonlarını yerine getirirken doğabilecek etik sorunları fark edebilme vizyonu ve etik bilinç kazandırmak,İletişim etiğini kavratmak ve saptanan problemlere çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Etik nedir? Medya ve medya etiği, meslek ahlakı ve etik,iletişim etiği, medya ve toplum ilişkisi, mahremiyet- aleniyet, özgürlük ve güvenlik problemi, medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık), sosyal değerler ve medya etiği, medya- siyaset, ekonomi ilişkisi ve etik, toplumsal denetim mekanizmaları ve medya ilişkisi, iletişim mesleklerinde özdenetim yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve medya etiği toplum ilişkisini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Meslek ahlakını ve iletişim etiğini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
3 | Medyanın toplumsal kurumlarla olan ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Medyanın etkilerini bu etkiye bağlı olarak doğan etik problemleri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal değerler ve medya etiği ilişkisini kavrar. | Anlatım, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve medya etiği | |
2 | Meslek ahlakı ve etik | |
3 | İletişim etiği | |
4 | Medya ve toplum ilişkisi | |
5 | Mahremiyet- aleniyet | |
6 | Özgürlük ve güvenlik problemi | |
7 | Medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık) | |
8 | Medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık) | |
9 | arasınav | |
10 | Sosyal değerler ve medya etiği | |
11 | Medya- siyaset, ekonomi ilişkisi ve etik | |
12 | Toplumsal denetim mekanizmaları ve medya ilişkisi, | |
13 | İletişim mesleklerinde özdenetim yöntemleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Durkheim, E. (1986). Meslek Ahlâkı. İstanbul: MEB. Yayınları. Korkmaz Alemdar (1999)Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar.derleme, İstanbul: Afa Yayınları. Herman, E. S. ve N. Chomsky (1999). Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir, çev. Berfu Akyoldaş vd., İstanbul: Minerva Yayınları Lichtenberg, J., der. (1990). Democracy And The Mass Media. Cambridge: Cambridge University Press. Pieper, A. (1999). Etiğe Giriş, çev. Veysel Atayman-Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Poole, R. (1993). Ahlâk ve Modernlik, çev. Mehmet Küçük. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Uluç, G. (2003). Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele Alanı. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. BERTRAND, Claude J. (2004) Medya Etiği, Başbakanlık BYEGM Yayını,Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medya ve medya etiği toplum ilişkisini kavrar. | ||||||||
2 | Meslek ahlakını ve iletişim etiğini değerlendirir. | ||||||||
3 | Medyanın toplumsal kurumlarla olan ilişkisini değerlendirir. | ||||||||
4 | Medyanın etkilerini bu etkiye bağlı olarak doğan etik problemleri ayırt eder. | ||||||||
5 | Sosyal değerler ve medya etiği ilişkisini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |