Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Turizm Ekonomisi | IKT 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin turistik faaliyetleri ekonomi bakış açısıyla değerlendirilmesine imkan sağlayacak bilgileri aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste genel olarak ekonomi ve turizm, turizm talebi, turizm arzı, turizm piyasasında fiyatın belirlenmesi, turizmde tüketici davranışları, turizmde üretim ve firma davranışları, turizm sektörünün ekonomideki yeri ve önemini ve turizmin ekonomik etkilerinin ölçülmesini ele alır . |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Turizm hareketlerinin ekonomik bir olay olarak önemini tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Turizmin ülke, bölge ve dünya ekonomilerine olan katkılarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Turizm ile ilgili arz, talep, ihtiyaç, piyasa vb. kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Turizmde tüketici, üretici ve firma davranışları ile turistik tüketime karar verme süreçleri hakkındaki bilgileri tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünya, ülke ve bölgelerde meydana gelen iktisadi, sosyal ve kültürel olayların turizm gelirlerini nasıl etkilediğini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Turizmin ekonomik sonuçlarından daha fazla yararlanılması için nelerin yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
7 | Turizm sektöründe orta ve üst düzey yönetici olarak ekonomik göstergeleri okuyabilir ve sonuç çıkarabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GENEL OLARAK EKONOMİ VE TURİZM İLE İLGİLİ KAVRAMSAL ÇERÇEVE | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
2 | TURİZMDE TALEP, TALEP OLUŞUMU, TALEP EĞRİSİ, TALEP ESNEKLİĞİ | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
3 | TURİZMDE ARZ, ARZ OLUŞUMU, ARZ EĞRİSİ, ARZ ESNEKLİĞİ | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
4 | TURİZM PİYASASI VE TURİZM PİYASASINDA FİYATIN OLUŞUMU | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
5 | TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
6 | TURİZMDE ÜRETİM VE FİRMA DAVRANIŞLARI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
7 | TURİZM SEKTÖRÜNÜN EKONOMİ İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
8 | TURİZMİN EKONOMİK ETKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİ | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
9 | ARA SINAV | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
10 | TURİZMDE EKONOMİK PLANLAMA VE POLİTİKALARA BİR BAKIŞ | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
11 | ÖDEV UYGULAMA VE ANLATIMI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
12 | ÖDEV UYGULAMA VE ANLATIMI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
13 | ÖDEV UYGULAMA VE ANLATIMI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
14 | ÖDEV UYGULAMA VE ANLATIMI | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | YAĞCI, ÖZCAN (2003), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA BAHAR, OZAN VE KOZAK METİN (2006), TURİZM EKONOMİSİ, DETAY YAYINLARI, ANKARA |
Ders Kaynakları | İÇÖZ, ORHAN VE KOZAK METİN (2002), TURİZM EKONOMİSİ, TURHAN KİTAPEVİ, ANKARA GÜRBÜZ, ALİ KEMAL (1998), TURİZMİN EKONOMİK ANALİZİ, ALEM BASIM,YAYIM, BALIKESİR |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Turizm hareketlerinin ekonomik bir olay olarak önemini tasvir eder. | 5 | |||||||||||
2 | Turizmin ülke, bölge ve dünya ekonomilerine olan katkılarını tanımlar. | 5 | |||||||||||
3 | Turizm ile ilgili arz, talep, ihtiyaç, piyasa vb. kavramları tanımlar. | 5 | |||||||||||
4 | Turizmde tüketici, üretici ve firma davranışları ile turistik tüketime karar verme süreçleri hakkındaki bilgileri tasvir eder. | 5 | |||||||||||
5 | Dünya, ülke ve bölgelerde meydana gelen iktisadi, sosyal ve kültürel olayların turizm gelirlerini nasıl etkilediğini tanımlar. | 5 | |||||||||||
6 | Turizmin ekonomik sonuçlarından daha fazla yararlanılması için nelerin yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler edinir. | 5 | |||||||||||
7 | Turizm sektöründe orta ve üst düzey yönetici olarak ekonomik göstergeleri okuyabilir ve sonuç çıkarabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |