Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Borçlar Hukuku | SBF 478 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günlük yaşamın hemen her alnında kaşılaşılan özel hukuka ait borç ilişkilerini genel yönleriyle ele alıp incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste özel hukuk bağlamında borçlar hukuku genel hükümleri anlaşılıp analitik düşünme geliştitilmeye çalışılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Borç kavramını tanımlar ve kaynaklarını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Borç türleri ve taraflarını ayırt eder | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Borcun doğuşunu, sözleşme kavramını, borcun sona ermesini, borçlu ve alacaklının hak ve yükümlülüklerini açıklar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
4 | Haksız eylem ve sebepsiz zenginleşme kavramlarını örneklerle açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Borçların ödenmesi ve ödenmemesinin ortaya çıkaracağı sonuçları analiz eder ve çözüm üretir | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Borçlar hukukuna ait bilgileri sosyal yaşamda nasıl kullanacağını somut örneklerle analiz eder | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
2 | Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
3 | Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk (kumar ve bahis borçları, evlenmeye aracılıktan doğan borçlar, ahlaki ödevlerden doğan borçlar, zamanaşımına uğramış borçlar) | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
4 | Hukuki işlemden doğan borçlar | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
5 | Sözleşme ve kuruluşu | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
6 | Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
7 | Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
8 | Haksız fiilden doğan borç | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
9 | ARASINAV | ARASINAV |
10 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
11 | Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
12 | Takas, Zamanaşımı savunması, İbra | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
13 | Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
14 | Alacağın temliki, borcun yüklenmesi | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akıntürk, Turgut (2007). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler Özel Borç İlişkileri, İstanbul: Beta |
Ders Kaynakları | Reisoğlu, Safa (2008), Borçlar Hukuku (Genel Hükümler), İstanbul: Beta |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Borç kavramını tanımlar ve kaynaklarını ayırt eder | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Borç türleri ve taraflarını ayırt eder | 5 | |||||||||||
3 | Borcun doğuşunu, sözleşme kavramını, borcun sona ermesini, borçlu ve alacaklının hak ve yükümlülüklerini açıklar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Haksız eylem ve sebepsiz zenginleşme kavramlarını örneklerle açıklar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Borçların ödenmesi ve ödenmemesinin ortaya çıkaracağı sonuçları analiz eder ve çözüm üretir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
6 | Borçlar hukukuna ait bilgileri sosyal yaşamda nasıl kullanacağını somut örneklerle analiz eder | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
3. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |