Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | CEK 362 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır Bireysel farklılıkların çalışma yaşamındaki önemini anlar Formal ve informal grupların örgütsel psikolojiye etkisini anlar Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar Güç, politik davranışlar ve istenmeyen davranışları yorumlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Mikro Öğretim, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Mikro Öğretim, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir ve bu örgüt problemlerine öneri getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Örgütsel Davranışa Kavramsal Yaklaşım | |
3 | Örgütsel Davranış Teorileri | |
4 | Algı, Tutum ve Duygular | |
5 | İş ve Yaşam Tatmini | |
6 | Örgütlerde Bireysel Farklılıklar | |
7 | Örgüt ve Kişi Uyumu | |
8 | Örgütlerde Grup Dinamikleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Davranışa Karar Verme Teknikleri | |
11 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
12 | Örgütsel Davranışın Karanlık Yüzü | |
13 | Örgütsel Davranışta Araştırma Yöntemleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Ders Notu |
Ders Kaynakları | Örgütsel Davranış, Ed. Ünsal Sığrı - Sait Gürbüz, Beta, 2013 Örgütsel Davranış, Stephen Robbins ve Timothy Judge, Nobel, 2019 Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir ve bu örgüt problemlerine öneri getirir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |