Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Uygulamalar | CEK 402 | 8 | 0 + 20 | 10 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. YUNUS YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit Arş.Gör. B. Yasin Çakmak Arş.Gör. Büşra Yiğit Arş.Gör. Meryem Kaytan Çatalbaş Arş.Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu ders kapsamında Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerri Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | Eğitsel Oyun, Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
2 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
3 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
4 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
5 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
6 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
7 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
8 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
9 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
10 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak | |
11 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
12 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
13 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
14 | İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
2 | İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
5 | Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 20 | 320 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 378 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |