Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatında Verimlilik | CEK 368 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kıt kaynaklarının etkili ve etken kulanılması konusunda bilgi ve bilinç düzeyini artırmak öncelikle iş hayatı olmak üzere verimli davranışı tüm alanlarda uygulamayı benimsetmek |
Dersin İçeriği | Verimlilik kavramının önemi ve yakın kavramlarla ilişkileri, çeşitleri, verimliliği etkileyen faktörler, verimliliği artırma yöntemleri ve verimlilik kültürünü oluşturmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verimliliğin önemi kavranmış olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İnsanların verimli olması için yönetim ilkelerini öğrenir | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
3 | Örgütlerde verimlilik ölçümü ve analizlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Verimlilik çeşitleri ve yakın kavramları açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Verimlilik artırma teknikleri üzerinde durur | Problem Çözme, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Verimlilik kültürünün anlamı, önemi ve oluşturulması konusunda bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verimlilik kavramı ve önemi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
2 | Verimliliğe yakın kavramlar | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
3 | İşletme verimliliği- ulusal verimlilik | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
4 | Verimlilik çeşitleri | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
5 | Verimlilik ve ücretler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
6 | Verimliliği etkileyen işletme içi faktörler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
7 | Verimliliği etkileyen işletme dışı faktörler | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
8 | Verimlilik analizi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
9 | Ara sınav | |
10 | Verimlilik denetimi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
11 | İnsan kaynağının verimli yönetimi | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
12 | Verimlilik artırma süreci | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
13 | Verimlilik artırma teknikleri | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
14 | Verimlilik kültürü | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitaplar |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2005, Sakarya, M.P.M. Tüm Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verimliliğin önemi kavranmış olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | İnsanların verimli olması için yönetim ilkelerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Örgütlerde verimlilik ölçümü ve analizlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
4 | Verimlilik çeşitleri ve yakın kavramları açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
5 | Verimlilik artırma teknikleri üzerinde durur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
6 | Verimlilik kültürünün anlamı, önemi ve oluşturulması konusunda bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 65 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |