Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Sosyal Politika | CEK 258 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Küresel boyutuyla ortaya çıkan sosyo-ekonomik sorunları ve değişimleri tahlil etmek, dünya ülkelerinde yaşayan değişik sosyal grupların sorunlarını tespit etmek, uluslararası sosyal politika aktörlerinin yanında BM´ye bağlı kurumlar aracılığıyla ve sosyal politika enstrümanları ile çözüm stratejileri geliştirebilmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste uluslararası boyutuyla değişik kıtaların ve ülkelerin sosyal sorunları ele alınacak ve değişik sosyal devletlerin mukayesesi incelenecektir. Derste ağırlıklı olarak uluslararası işsizlik, göç, yoksulluk gibi sosyal sorunlar ve konular ele alınacaktır. Bununla birlikte uluslararası sosyal politika aktör ve kurumları derinlemesine incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika ile Uluslararası Sosyal Politika Arasındaki İlişki | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
2 | Uluslararası Sosyal Politikanın Tarihsel ve Düşünsel Çerçevesi | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
3 | ILO'nun Kuruluşu ve Temel Belgeleri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
4 | ILO'nun Yapısı ve Organları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
5 | ILO'nun Faaliyet Alanları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
6 | ILO-Türkiye İlişkileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
7 | Vize | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
8 | BM'nin Kuruluşu, Yapısı ve Organları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
9 | BM'nin Temel Belgeleri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
10 | BM'nin Faaliyet Alanları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
11 | Avrupa Konseyi'nin Kuruluşu, Yapısı ve Organları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
12 | Avrupa Konseyi'nin Temel Belgeleri ve Türkiye ile İlişkileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
13 | Uluslararası İşçi ve İşveren Örgütleri ve Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
14 | AB ve Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
5 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |