Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika | CEK 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası Sosyal Politika, AB'de Sosyal Politika, Sivil Toplum ve Sosyal Politika, Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika, Sosyal Hizmetler ve Bakım |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dar anlamda çalışma hayatında, geniş anlamda ise tüm toplum hayatında ortaya çıkan sosyal sorunları tarihsel ve düşünsel temelleriyle birlikte tahlil etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri üretmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın kavramsal, tarihsel ve teorik arka planı, ulusal ve uluslararası tarafları, yoksul, işsiz, kadın, çocuk, engelli, yaşlı gibi dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar, eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, gelir dağılımı, konut, çevre gibi alanlara yönelik güncel tartışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramı ve hedefleri | Ders notları |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar | Ders notları |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Ders notları |
4 | Küreselleşme bağlamında sosyal politikanın günümüze değin geçirdiği dönüşüm | Ders notları |
5 | Sosyal politikanın ulusal tarafları | Ders notları |
6 | Sosyal politikanın uluslararası tarafları | Ders notları |
7 | Yoksullukla mücadele ve sosyal politika | Ders notları |
8 | Sosyal dışlanma ile mücadele ve sosyal politika | Ders notları |
9 | Vize Sınavı | Ders Notları |
10 | İşsizlik ve sosyal politika | Ders notları |
11 | Kadınlara yönelik sosyal politikalar | Ders notları |
12 | Engelliler ve eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar | Ders notları |
13 | Yaşlılara yönelik sosyal politikalar | Ders notları |
14 | Sosyal politikada güncel tartışmalar | Yeni çıkan kitap, yazı ve makaleler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cihan Selek Öz, Sosyal Politika Basılmamış Ders Notları Sinem Yıldırımalp, Sosyal Politika Basılmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | ALCOCK, Pete, Margaret May and Karen Rowlingson (2011), Sosyal Politika: Kuramlar ve Uygulamalar, Siyasal Kitabevi, Ankara. ALPER, Yusuf ve Aysen Tokol (2016), Sosyal Politika, Dora Basım, Yedinci Baskı, Bursa. DEDEOĞLU, Saniye ve Adem Yavuz Elveren, 2000’ler Türkiye’sinde Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet Güven, H. Sami; Sosyal Politikanın Temelleri; Ezgi Kitapevi; Bursa; 1995. KORAY, Meryem (2012), Sosyal Politika, İmge Kitabevi, Dördüncü Baskı, Ankara. ÖZDEMİR, Süleyman (2004), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın no: 2004-69, İstanbul. SALLAN GÜL, Songül (2006), Sosyal Devlet Bitti, Yasasın Piyasa! Yeni Liberalizm ve Muhafazakârlık Kıskacında Refah Devleti, Ebabil Yayınları, Ankara. SAPANCALI, Faruk (2005), “Avrupa Birliği’nde Sosyal Dışlanma Sorunu ve Mücadele Yöntemleri”, Çalışma ve Toplum, 2005/3, s. 51-106. ŞENKAL, Abdülkadir (2005), Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Basım, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |