Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 453 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | 4. yarı yıldaki İ.K.Y. dersini başarmış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşen dünyada iş hayatına atılacak olan öğrencilere küresel dünyanın özelliklerini ve beklentilerini anlatmak. Küresel yönetici olabilmek için gerekli bakış açısını kazandırmak. Uluslararası işletmelerde çalışma hayatına İKY perspektifinden bakmayı kazandırmak |
Dersin İçeriği | Küreselleşmenin anlamı, önemi ve etkileri üzerinde durularak, küresel yöneticinin planlama, stratejik yapı ve İ.K. açısından sorumlulukları ve kazanması gereken özellikler açıklanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusunu ve etkilerini öğrenir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Küresel şirketlerin özelliklerini kavrar | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Küresel yönetici olabilmek için gerekli özellikler edilinmeye çaba gösterir | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Küresel İ.K. yöneticisinin bakış açısı kazanır | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin tanımı, önemi ve etkileri | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
2 | Küresel Şirketler ve Özellikleri | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
3 | Stratejik İKY Kavramı | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
4 | Uluslararası İKY Modelleri | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
5 | Uluslararası İKY Stratejileri | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
6 | Uluslararası İKY ve İK Planlaması | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
7 | Uluslararası İKY ve İşe Alma | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
8 | Uluslararası İKY ve Eğitim | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
9 | Ara sınav | |
10 | Uluslararası İKY ve Ödül Yönetimi | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
11 | Uluslararası İKY ve Kariyer | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
12 | Uluslararası İKY ve Çalışma Psikolojisi | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
13 | Uluslararası İKY ve Ülke Örnekleri | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
14 | Genel Değerlendirme | H. Rhinesmith, Stephen,Sabah Yayın No: 110, 2000, İstanbul,Beardwel, I, Holden, L, Human Resources Management, Mac Millan Pub., NY, 1985 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | UĞUR, Adem, (2016), "Küreselleşme ve İnsan Kaynakları Yönetimi - Ders Notları", Sakarya Kitabevi, Sakarya Bülent BAYAT, İrep BAYAT, Beril BAYKAL, Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi, Alter Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusunu ve etkilerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Küresel şirketlerin özelliklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Küresel yönetici olabilmek için gerekli özellikler edilinmeye çaba gösterir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Küresel İ.K. yöneticisinin bakış açısı kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |