Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Fransızca II | ULI 368 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Fransızca I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE RUMEYSA DURSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel Fransızca dil bilgisine sahip öğrencilere yönelik Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1. Hafta Yiyecek ve içeceklerle ilgili kelimeleri öğrenme 2. Hafta Sayılar ve saat 3. Hafta Emir kipi 4. Hafta Zaman edatları 5. Hafta Sıfatların ve isimlerin uyumları 6. Hafta Şimdiki zaman, bilmek, yapmak zorunda olmak 7. Hafta Restoran kavramı 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Miktar kavramı 10. Hafta Mutfakla ilgili konular ve yemek pişirme yöntemleri 11. Hafta İyelik sıfatları 12. Hafta "-ile", "-la" kavramı 13. Hafta Taşıtlarla ilgili kelimeleri öğrenme ve bu kelimeleri kullanarak cümle kurma 14. Hafta Final
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük aktivitelerinden bahsetme. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Alisveris yapmak, siparis vermek, fiyat sormak | ||
3 | Saat ve tarih sorma- söyleme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta Yiyecek ve içeceklerle ilgili kelimeleri öğrenme | |
2 | 2. Hafta Sayılar ve saat | |
3 | 3. Hafta Emir kipi | |
4 | 4. Hafta Zaman edatları | |
5 | 5. Hafta Sıfatların ve isimlerin uyumları | |
6 | 6. Hafta Şimdiki zaman, bilmek, yapmak zorunda olmak | |
7 | 7. Hafta Restoran kavramı | |
8 | 8. Hafta Ara Sınav | |
9 | 9. Hafta Miktar kavramı | |
10 | 10. Hafta Mutfakla ilgili konular ve yemek pişirme yöntemleri | |
11 | 11. Hafta İyelik sıfatları | |
12 | 12. Hafta "-ile", "-la" kavramı | |
13 | 13. Hafta Taşıtlarla ilgili kelimeleri öğrenme ve bu kelimeleri kullanarak cümle kurma | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jacky Girardet- Jacques Pécheur, Colette Gibbe, Marie-Louise Parizet: Tendances méthode de Français A 1 Yayınevi : CLE International, 2016 I |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günlük aktivitelerinden bahsetme. | 5 | |||||||||||||||||||
2 | Alisveris yapmak, siparis vermek, fiyat sormak | 5 | |||||||||||||||||||
3 | Saat ve tarih sorma- söyleme | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 16 |
1. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |