Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orta Asya ve Transkafkasya’Da Sorunlar ve Siyaset | ULI 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYLA AKDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Orta Asya ve Transkafkasya’da siyaseti ve sorunlarını araştırma yöntemlerini aktif bir şekilde kullanarak analiz etmek ve aktarmak. |
Dersin İçeriği | Devletlerin gerilemeleri ve istikrarları, demokratikleşmeleri, yolsuzlukla mücadeleleri, silahlanmaları, çatışmaları, yapılan müdahaleler, insan hakları güvenlik, enerji, ticaret, çevre, su ve iklim değişikliği konularında uyguladıkları politikalar dersin içeriğini oluşturmakla birlikte ders performans üzerine kurgulanmıştır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To have knowledge about Central Asia and Transcaucasia regions. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | To have an idea about politics in Central Asia and Transcaucasia. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | To have an idea about the problems in Central Asia and Transcaucasia. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde istikrar, gerileme ve ilerleme | |
2 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde demokratikleşme | |
3 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde yolsuzlukla mücadele | |
4 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde insan hakları ve güvenlik | |
5 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde ticaret | |
6 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde silahlanma | |
7 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde çatışma | |
8 | Vize | |
9 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde yapılan dış müdahaleler | |
10 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde enerji | |
11 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde önemli kaynaklar | |
12 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde çevre sorunları | |
13 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde su yönetimi | |
14 | Orta Asya ve Transkafkasya’daki devletlerde iklim değişikliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Michael Kort, Central Asian Republics, New York: Facts on File, Inc., 2004, pp. 3-16 (Chapter 1-6). 2. Roger D. Kangas, “State-building and Civil Society in Central Asia,” in Vladimir Tismeneanu (ed.) Political Culture and Civil Society in Russia and the New States of Eurasia, New York: M. E. Sharpe Inc., 1995, pp. 271-91 (Chapter 10). 3. Patricia M. Carley, “The Legacy of Soviet Political System and the Prospects for Developing Civil Society in Central Asia,” in Vladimir Tismeneanu (ed.) Political Culture and Civil Society in Russia and the New States of Eurasia, New York: M. E. Sharpe Inc., 1995, pp. 292-317 (Chapter 11). 4. Stephan White, “Rethinking Postcommunist Transition,” Government and Opposition, 2003, Vol. 28, No. 4, pp.417-135. 5. David C. Brooker, “How They Leave: A Comparison of How the First Presidents of the Soviet Successor States Left Office,” Journal of Communist Studies and Transition Politics,” 2004, Vol: 20, No: 4, pp. 61-78. 6. Michael Rywkin, Moscow’s Muslim Challenge, New York: M. E. Sharpe, 1990, pp. 44-57 (Chapter 4 and 8). 7. Tom Everett-Heath, “Instability and Identity in A Post-Soviet World: Kazakhstan and Uzbekistan,” in Central Asia: Aspects of Transition, Tom Everett-Heath (ed.) London: RoutledgeCurzon, 2003, pp.181-204 (Chapter 10). 8. Erica Marat, The Military and the State in Central Asia: From Red Army to Independence, New York: Routledge, 2010, pp. 81-115 (Chapter 4). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | To have knowledge about Central Asia and Transcaucasia regions. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
2 | To have an idea about politics in Central Asia and Transcaucasia. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
3 | To have an idea about the problems in Central Asia and Transcaucasia. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 120 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |