Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 030 | 9 | 20 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEDA İLHAN, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. UĞUR TOPCU, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. ZEKİ KÜP, Öğr.Gör. ARZU ÖZKAN, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. MUSTAFA NEHRİ, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. ASLIHAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests | Speakout Elementary Ünite-1 |
2 | Present Simple / Asking for information | Speakout Elementary Ünite-2 |
3 | Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements | Speakout Elementary Ünite-3 |
4 | There is - there are / Can (possibility) / Shopping | Speakout Elementary Ünite-4 |
5 | Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant | Speakout Elementary Ünite-5 |
6 | Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions | Speakout Elementary Ünite-6 |
7 | Comparatives-Superlatives / Giving directions | Speakout Elementary Ünite-7 |
8 | Present simple -Present continuous Asking for recommendation | Speakout Elementary Ünite-8 |
9 | Can-can't , have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing | Speakout Elementary Ünite-9 |
10 | Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions | Speakout Elementary Ünite-10 |
11 | Should-shouldn't / Adverbs / Offering help | Speakout Elementary Ünite-11 |
12 | Present Perfect / Present perfect vs Past simple / Telephoning | Speakout Elementary Ünite-12 |
13 | Question forms / Making conversations | Speakout Pre-intermediate Ünite-1 |
14 | Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes | Speakout Pre-intermediate Ünite-2 |
15 | Present Continuous / Be going to for future / Questions without auxiliaries Making a phone call | Speakout Pre-intermediate Ünite-3 |
16 | Present perfect+ever/never / Can-have to-must / Giving advice | Speakout Pre-intermediate Ünite-4 |
17 | Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions | Speakout Pre-intermediate Ünite-5 |
18 | May-might-will / Seeing the doctor | Speakout Pre-intermediate Ünite-6 |
19 | Purpose-cause-result / Finding out information | Speakout Pre-intermediate Ünite-7 |
20 | Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things | Speakout Pre-intermediate Ünite-8 |
21 | Advanced comparatives / Articles / Making guesses | Speakout Pre-intermediate Ünite-9 |
22 | Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining | Speakout Pre-intermediate Ünite-10 |
23 | Real conditions (If -When) / Giving opinions | Speakout Pre-intermediate Ünite-11 |
24 | Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers | Speakout Pre-intermediate Ünite-12 |
25 | Review of verb tenses / Talking about yourself | Speakout Intermediate Ünite-1 |
26 | Narrative Tenses / Telling a story | Speakout Intermediate Ünite-2 |
27 | The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life | Speakout Intermediate Ünite-3 |
28 | The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings | Speakout Intermediate Ünite-4 |
29 | Used to and would / Reaching agreement | Speakout Intermediate Ünite-5 |
30 | Question tags / Polite requests | Speakout Intermediate Ünite-6 |
31 | Present Perfect Simple vs Continuous | Speakout Intermediate Ünite-7 |
32 | Present and past modals of ability / Clarifying opinions | Speakout Intermediate Ünite-8 |
33 | Third conditional / Expressing uncertainty | Speakout Intermediate Ünite-9 |
34 | Verb patterns / Giving advice-warnings | Speakout Intermediate Ünite-10 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
Ders Kaynakları | Çalışma Kağıtları, Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||||||||
2 | Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||
3 | Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. | ||||||||||||||||||||
4 | Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. | ||||||||||||||||||||
5 | Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|