Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | ULI 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. CAHİT ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Doç.Dr. YILDIRIM TURAN, Prof.Dr. ALİ BALCI, Doç.Dr. NESRİN KENAR, Doç.Dr. RIDVAN KALAYCI, Prof.Dr. KEMAL İNAT, Doç.Dr. SİBEL AKGÜN, Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU, Arş.Gör.Dr. ÜNAL TÜYSÜZ, Doç.Dr. İSMAİL EDİZ, Doç.Dr. HATİCE RUMEYSA DURSUN, Dr.Öğr.Üyesi SONER TAUSCHER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ilgi duydukları eğitim alanları ile ilgili bir konuda nasıl bir bilimsel araştırma yapılacağını uygulamalı olarak göstermek. |
Dersin İçeriği | Bitirme çalışması ile alakalı olarak konu tespiti, kaynakların toplanması, bölümlerin yazılması ve uyulacak imla kurallarını kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisans eğitimi sonunda kazanılan bilgileri kullanmayı hedefler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Analiz yeteneği kazandırmayı amaçlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Bilimsel yayın yapma konusunda deneyim kazanmayı amaçlar. | Proje, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
4 | Uluslararası konuların tahlil edilmesini hedefler. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Araştıma yapma yöntemi konusunda yol gösterici olmayı amaçlar. | Proje, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun tespiti | İlgili kitap ve makaleler |
2 | Konunun tespiti, kaynakların araştırılması | İlgili kitap ve makaleler |
3 | Kaynakların toplanması | İlgili kitap ve makaleler |
4 | Giriş ve içindekiler taslağı | İlgili kitap ve makaleler |
5 | Birinci Bölümün yazılması | İlgili kitap ve makaleler |
6 | Birinci Bölüm üzerinde tashihler | İlgili kitap ve makaleler |
7 | İkinci Bölümün yazımı | İlgili kitap ve makaleler |
8 | İkinci Bölümün kontrolü | İlgili kitap ve makaleler |
9 | İkinci Bölümün Tashihi | İlgili kitap ve makaleler |
10 | Son bölüm ve Sonuç | İlgili kitap ve makaleler |
11 | Son bölüm ve sonuç | İlgili kitap ve makaleler |
12 | İmla ve usul kontrolü | İlgili kitap ve makaleler |
13 | Tashihler | İlgili kitap ve makaleler |
14 | Son tashihler | İlgili kitap ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili kitap ve makaleler |
Ders Kaynakları | İlgili kitap ve makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lisans eğitimi sonunda kazanılan bilgileri kullanmayı hedefler. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
2 | Analiz yeteneği kazandırmayı amaçlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
3 | Bilimsel yayın yapma konusunda deneyim kazanmayı amaçlar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
4 | Uluslararası konuların tahlil edilmesini hedefler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
5 | Araştıma yapma yöntemi konusunda yol gösterici olmayı amaçlar. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |