Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Politikada Terörizm | ULI 316 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Berkan Ozgur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Soğuk Savaş sonrası süreçte uluslararası sistemde yaşanan belirsizlikler sebebiyle siyasi olsun olmasın pek çok toplumsal örgütlenmelerin amaçlarına ulaşmak için şiddete başvurmaları, ulusal, bölgesel ve uluslararası düzeyde önemli belirsizliklerin yaşanmasına yol açmıştır. Lisans seviyesinde işlenecek olan derste bu husus akademik bir çerçevede ele alınacaktır.. |
Dersin İçeriği | Yaşanan sorunlara belirli düzeylerde çözüm bulunamadığı takdirde şiddet yoluyla çıkış yolu aramaların sürdürüleceği görülmektedir. Bu derste yaşanan çatışmaların çözümüne yönelik öneriler lisans düzeyinde tartışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Terörizmin uluslararası politikadaki rolünü kavrar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terörizm nedir? Şiddet-Terör ayrımı | |
2 | Dünyada faaliyet gösteren terör örgütleri | |
3 | Terör örgütlerinin amaçları | |
4 | Ayrılıkçı etnik terör örgütü olarak IRA | |
5 | Ayrılıkçı etnik terör örgütü olarak ETA | |
6 | Ayrılıkçı etnik terör örgütü olarak PKK | |
7 | Ayrılıkçı etnik terör örgütü olarak Quebec Kurtuluş Cephesi | |
8 | Ayrılıkçı etnik terör örgütü olarak Tamil Kaplanları | |
9 | Avrupa´daki siyasi amaçlı terör örgütleri | |
10 | Latin Amerika´daki siyasi amaçlı terör örgütleri | |
11 | Ortadoğu´daki örgütsel şiddetin kökenleri | |
12 | Örgütlerin bölgesel ve uluslararası yapılanmaları | |
13 | Terörist örgüt faaliyetlerinin bölgesel ve/veya uluslararası sisteme etkisi | |
14 | Çatışma ve anlaşmazlıkları önlenme yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | 1- E. Gürses, Ayrılıkçı Terörün Anatomisi, (2014 güncellenmiş basım, yayına hazırlanıyor) 3- J. Burton, Conflict: Resolution and Provention, The Macmillan Press Ltd., London, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Terörizmin uluslararası politikadaki rolünü kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |