Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İdare Hukuku | SBK 357 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | • Kara Avrupası sisteminde idare hukukunun kapsamı |
Dersin İçeriği | İdare Hukukunun temel kavramları, kaynakları, idari teşkilat, idarenin işleyişi, kamu görevlileri, kamu malları anlatılmaktadır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İdareye ilişkin temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | İdare hukukuna ilişkin temel literatürü tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kamu hukuku ve özel hukuk kavramını ayırt eder | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | İdari davaları açabilme ve takip edebilme yeteneğine ulaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Mahkemeler tarafından verilen kararları belirli ölçüde yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | İdareye ilişkin dünyadaki farklı uygulamaları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdare ve İdare Hukuku Kavramı. | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 1-31, AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 1-40.,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi yayınları, Bursa, s. 1-27. |
2 | Hukuk Devleti, İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | ATAY, Ender Ethem, (2006) İdare Hukuku Dersleri, Turhan Kitabevi İstanbul, s. 1-31,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 47-113.,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi yayınları, Bursa, s.48-113. |
3 | Merkezi İdare Teşkilatı | ATAY, Ender Ethem, (2006) İdare Hukuku Dersleri, Turhan Kitabevi İstanbul, s. 165-220,AKYILMAZ, Bahtiyar, (200), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 138-179,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi yayınları, Bursa, s.48-73 |
4 | Yerinden Yönetim Kuruluşları | ATAY, Ender Ethem, (2006) İdare Hukuku Dersleri, Turhan Kitabevi İstanbul, s. 222-296,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 179-235,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi yayınları, Bursa, s.73-97 |
5 | İdari Usul Kavramı, İdari İşlem Kavramı | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 59-99,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 238-279. |
6 | Bireysel İdari İşlemler | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 99-151.,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 179-235,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi yayınları, Bursa, s.109-146. |
7 | Düzenleyici idari işlemler, idari sözleşmeler, İdari işlemlerin hukuka aykırılığının müeyyideleri: İptal ve Yokluk, İdari işlemlerin yürürlüğe girmesi, idari kararların uygulanması,. İdari kararların sona ermesi | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 154-172,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 281-300,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s.146-164. |
8 | ARASINAV | |
9 | Kamu Hizmeti | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 255-279,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 328-339,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s. 202-217 |
10 | Kolluk | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 217–254.,AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 341-364,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s. 217-231 |
11 | Kamu Görevlileri | AKYILMAZ, Bahtiyar, (2006), İdare Hukuku,, Sayram Yayınları, Konya, s. 367-414,GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s. 252-272.,ATAY, Ender Ethem, (2006) İdare Hukuku Dersleri, Turhan Kitabevi İstanbul, s. 665–784 |
12 | Kamu Malları | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 321–379., GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s. 252–272. |
13 | İdarenin Sorumluluğu | KALABALIK, Halil (2004) İdare Hukuku Dersleri, Değişim İstanbul, s. 281–317.GÖZLER, Kemal (2006), İdare Hukukuna Giriş, ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, s. 274-292. |
14 | İdari Yargılama Usulü | KALABALIK, İdari Yargılama Hukuku, Değişim Yayınları, 2006, s. 190-295, GÖZÜBÜYÜK, A. Şeref; Yönetsel Yargı, Turhan Kitabevi, Ankara 2002, s. 343-546 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen Kitap bölümleri |
Ders Kaynakları | GÖZÜBÜYÜK, Şeref- TAN, Turgut, (1998), İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İdareye ilişkin temel kavramları bilir | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
2 | İdare hukukuna ilişkin temel literatürü tanır | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
3 | Kamu hukuku ve özel hukuk kavramını ayırt eder | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
4 | İdari davaları açabilme ve takip edebilme yeteneğine ulaşır | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
5 | Mahkemeler tarafından verilen kararları belirli ölçüde yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
6 | İdareye ilişkin dünyadaki farklı uygulamaları analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |