Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Politika | CEK 357 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası Sosyal Politika, AB'de Sosyal Politika, Sivil Toplum ve Sosyal Politika, Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika, Sosyal Hizmetler ve Bakım |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dar anlamda çalışma hayatında, geniş anlamda ise tüm toplum hayatında ortaya çıkan sosyal sorunları tarihsel ve düşünsel temelleriyle birlikte tahlil etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri üretmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın kavramsal, tarihsel ve teorik arka planı, ulusal ve uluslararası tarafları, yoksul, işsiz, kadın, çocuk, engelli, yaşlı gibi dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar, eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, gelir dağılımı, konut, çevre gibi alanlara yönelik güncel tartışmalar ele alıncaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramı ve hedefleri | Ders Notları |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar | Ders Notları |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Ders Notları |
4 | Küreselleşme bağlamında sosyal politikanın günümüze değin geçirdiği dönüşüm | Ders Notları |
5 | Sosyal politikanın ulusal tarafları | Ders Notları |
6 | Sosyal politikanın uluslararası tarafları | Ders Notları |
7 | Yoksullukla mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
8 | Sosyal dışlanma ile mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
9 | Vize Sınavı | |
10 | İşsizlik ve sosyal politika | Ders Notları |
11 | Kadınlara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
12 | Engelliler ve eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
13 | Yaşlılara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
14 | Sosyal politikada güncel tartışmalar | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kala, Eyüp Sabri; Osmanlılarda Sosyal Güvenlik-Sosyal Sigortalar (1865-1923); (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi); İstanbul Üniversitesi; Sosyal Bilimler Enstitüsü; İstanbul; 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | ||||||||||||||||||||
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | ||||||||||||||||||||
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | ||||||||||||||||||||
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | ||||||||||||||||||||
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | ||||||||||||||||||||
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |