Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Milliyetçilik | ULI 466 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etnik milliyetçi hareketlerin uluslararası iliksilerdeki rolü ve etkileri incelenmekte. |
Dersin İçeriği | Farklı milliyetçilik türleri hakkında bilgi verilmekte |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Milliyetçilik kavramının uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Milliyetçilik Kavramının gelişimini ele alır. | Anlatım, | |
3 | Milliyetçilik kavramının içeriğini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Milliyetçilik kavramını örneklendirir. | Rol Oynama, | |
5 | Milliyetçilik kavramını yorumlar. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Milliyetçilik kavramını bütünsel olarak değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kavramsal Çerçeve | |
2 | Milliyetçiliğik Kavramının Sınıflandırılması Tartışmaları | |
3 | Milliyetçilik Türleri | |
4 | Milliyetçilik Türleri | |
5 | Milliyetçilik Türleri | |
6 | Milliyetçilik Türleri | |
7 | Eleştirel Milliyetçilik ve Tartışmaları | |
8 | SINAV | |
9 | Dünya'da Milliyetçilik Örnekleri: Balkan Milliyetçiliği | |
10 | Dünyada Milliyetçilik Örnekleri: Afrika Milliyetçiliği | |
11 | Dünyada Milliyetçilik Örnekleri: Bask Milliyetçiliği | |
12 | Tamil Milliyetçiliği | |
13 | İrlanda Milliyetçiliği | |
14 | Québec Milliyetçiliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | E. Gürses, Milliyetçi Hareketler ve Uluslararası Sistem. |
Ders Kaynakları | E Kedourie, Nationalism, Hutchinson, 1960; E Gellner, Nations and Nationalism, Blackwell, 1983; H Kohn, The Idea of Nationalism, Macmillan, 1967; H Seton-Watson, Nations and States, Methuen, 1977; A D Smith, Theories of Nationalism, 2nd edn, Duckworth, 1983; B Anderson, Imagined Communities, 2nd edn, Verso Books, 1991; J Mayall, Nationalism and International Society, Cambridge University Press, 1990; E Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780, Cambridge University Press, 1990; L Greenfeld, Nationalism, Five Roads to Modernity, Harvard University Press, 1992; J Breuilly, Nationalism and the State, 2nd edn, Manchester University Press, 1993; J Hutchinson, Nations as Zones of Conflict, Sage 2004; W Connor, Ethno-Nationalism: The Quest for Understanding, Princeton University Press, 1994; J Hutchinson & A D Smith (Eds), Nationalism, Oxford University Press, 1994; J Hutchinson & A D Smith (Eds), Ethnicity, Oxford University Press, 1996; A Hastings, The Construction of Nationhood, Cambridge University Press, 1997; A D Smith,Nationalism and Modernism, Routledge 1998, M Hechter, Containing Nationalism, Oxford University Press, 2000; Jonathan Hearn, Rethinking Nationalism: a critical introduction, Palgrave 2006; Umut Ozkirimli, Theories of Nationalism, Palgrave 2010; A.D.Smith, Nationalism, Polity Press, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Milliyetçilik kavramının uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavrar. | ||||||||||||||||||||
2 | Milliyetçilik Kavramının gelişimini ele alır. | ||||||||||||||||||||
3 | Milliyetçilik kavramının içeriğini analiz eder. | ||||||||||||||||||||
4 | Milliyetçilik kavramını örneklendirir. | ||||||||||||||||||||
5 | Milliyetçilik kavramını yorumlar. | ||||||||||||||||||||
6 | Milliyetçilik kavramını bütünsel olarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |