Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Sosyal Politika | CEK 480 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küresel boyutuyla ortaya çıkan sosyo-ekonomik sorunları ve değişimleri tahlil etmek, dünya ülkelerinde yaşayan değişik sosyal grupların sorunlarını tespit etmek, uluslararası sosyal politika aktörlerinin yanında BM´ye bağlı kurumlar aracılığıyla ve sosyal politika enstrümanları ile çözüm stratejileri geliştirebilmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste uluslararası boyutuyla değişik kıtaların ve ülkelerin sosyal sorunları ele alınacak ve değişik sosyal devletlerin mukayesesi incelenecektir. Derste ağırlıklı olarak uluslararası işsizlik, göç, yoksulluk gibi sosyal sorunlar ve konular ele alınacaktır. Bununla birlikte uluslararası sosyal politika aktör ve kurumları derinlemesine incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Politika ve Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | AB'nin Sosyal Avrupa Modeli hakkında bilgi sahibi olur | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika Kavramına Giriş | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
2 | Uluslararası Sosyal Politikanın kavramsal ve tarihsel gelişimi | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
3 | Küreselleşme ve Uluslararası Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
4 | Birleşmiş Milletler, Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
5 | Birleşmiş Milletler, Temel Sözleşmeleri, Bağlı Örgütler, UNDP ve İnsani Gelişmişlik Raporları | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
6 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
7 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Temel Belgeleri ve Sözleşmeleri, Türkiye-ILO İlişkileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
8 | Avrupa Konseyi ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
9 | Vize Sınavı | |
10 | AB ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
11 | AB ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
12 | Uluslararası İşçi ve İşveren Örgütleri ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
13 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel Yoksulluk Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
14 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel Yaşlanma Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Akgün, Mensur; “Uluslararası Rejimler”; Uluslar arası Politikada Yeni Alanlar-Yeni Arayışlar; (Derleyen: Faruk Sönmezoğlu); Der Yay.; İst.; 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Politika ve Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | ||||||||||||||||||||
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | ||||||||||||||||||||
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | ||||||||||||||||||||
5 | AB'nin Sosyal Avrupa Modeli hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||
6 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | ||||||||||||||||||||
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |