Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Sorunların Yönetimi | SBK 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye'de kentlerin yaşadığı güncel ve ortak sorunlardan belli başlı olanları üzerinde temel bilgi altyapısı oluşturarak gerekli terminolojiyi vermek. |
Dersin İçeriği | Türkiye ve dünyadaki ekonomik ve politik değişimler bağlamında karşılaşılan güncel kent sorunlarının tartışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki kentleşme ve kentsel planlama politikalarının sorunlarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye'deki kentleşme ve dönüşüm süreçlerinin getirdiği sorunları tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dünyadaki kentleşme deneyimlerini yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı | |
2 | Temel Kavramlar | |
3 | Doğal Kaynaklar ve Çevre | |
4 | Kentleşmenin Etkileri | |
5 | Çevre Sorunları ve Nedenleri | |
6 | Gecekondu Sorunu ve Konut Politikaları | |
7 | Kentsel Dönüşüm | |
8 | Kentsel Rant | |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Kentsel Atıklar ve Atık Yönetimi | |
11 | Afet Yönetimi | |
12 | Şehir ve Bölge Planlama | |
13 | İmar Uygulamaları | |
14 | Kent Sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis sistemine yüklenmiştir. |
Ders Kaynakları | GÜRPINAR, Ergun, (1996), Kent ve Çevre Sorunlarına Bir Bakış, İst.: Der Yay. KELEŞ, Ruşen, Can Hamamcı, Aykut Çoban, (2010),Çevre Politikası, Ank.: İmge Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki kentleşme ve kentsel planlama politikalarının sorunlarını tanımlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Türkiye'deki kentleşme ve dönüşüm süreçlerinin getirdiği sorunları tartışabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Dünyadaki kentleşme deneyimlerini yorumlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 15 |
Toplam | 75 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|