Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Siyaset Bilimi | SBK 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Sait ÖZCAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı klasik ve güncel örenekleri kullanarak karşılaştırmalı siyaset bilim teroileri, metotları ve yaklaşımlarının aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kültür, sosyal yapı ve kurumlar gibi temel toplumsal unsurların siyasal açıdan analizini yapar. Demokrasi ve ekonomik gelişme ilişkisi, otoriter ve demokratik rejimlerin ortaya çıkış biçimi, farklı hükümet biçimleri ve demokratik yönetimlerin etkinliği incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı siyaset biliminin tarihsel süreçte gelişimini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Karşılaştırmalı siyasette metodolojik yaklaşımları analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Siyaset Yaklaşımı: Tarihsel süreç | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
2 | Davranışsal Devrim | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
3 | Kültürel Yaklaşım | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
4 | Kurumsal Yaklaşım | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
5 | Yeni Kurumsalcılık | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
6 | Rasyonel Tercih Teorisi ve Ekonomik Demokrasi Teorisi | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
7 | Siyasal Gelişme | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
8 | Bağımlılk Teorisi | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hükümet Sistemleri | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
11 | Toplumsal Gelişme: Kurumsal Yaklaşım | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
12 | Toplumsal Gelişme: Kültürel Yaklaşım | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
13 | Otoriter Rejimler | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
14 | Genel değerlendirme | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı siyaset biliminin tarihsel süreçte gelişimini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Karşılaştırmalı siyasette metodolojik yaklaşımları analiz eder | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |