Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Ab İlişkileri | ULI 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiyenin dış politikasının şekillenmesinde çok önemli bir yere sahip olan Avrupa Birliğinin nasıl ortaya çıktığının, başarılı bir proje olup olmadığının, kurumlarının ve ortak politikalarının öğrenilmesi. Türkiyenin AB ile ilişkilerinin seyrinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Öncelikle genel olarak Avrupa birliği tanıtılır. Tarihsel gelişimi, kurumları, politikaları vs. Daha sonra da Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel süreçleri ve bugün gelinen nokta analiz edilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Türkiyede yürütülen tartışmaları bilir ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
2 | Avrupa Birliğinin Kuruluşu ve Genişleme Süreci | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
3 | Avrupa Birliğinin Zirveleri ve Temel Anlaşmaları | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
4 | Avrupa Birliğinin Dünya?daki Siyasi ve Ekonomik Yeri | .Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
5 | Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı ve Karar Verme Süreci I | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
6 | Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı ve Karar Verme Süreci II | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
7 | Avrupa Birliğinin Ortak Politikaları | Belgin Akçay, İlke Göçmen, Avrupa Birliği, Seçkin Yayınları, 2012 |
8 | AB´nin Kamu Yönetimi Politikası | |
9 | ARASINAV | |
10 | Türkiye-Avrupa İlişkileri I | Şaban Çalış, Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, 2005 |
11 | Türkiye-Avrupa İlişkileri II | Şaban Çalış, Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, 2005 |
12 | Müzakere Süreci | Şaban Çalış, Avrupa Birliği, Nobel Yayınları, 2005 |
13 | Türkiyede Avrupa Birliği ve Avrupa Birliğinde Türkiye Algısı | |
14 | Münazara |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | EBS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Moravcsik, Andrew (2005), Bütünleşme Kuramı, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, ss. 276-294. 2)Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul, s. 1-21. 3)Dinan, Desmond (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul 2002. 4)http://europa.eu.int (AB Resmi Sitesi) 5)Dedeoğlu, Beril (1996), Adım Adım Avrupa Birliği, Çınar, İstanbul, 6)Smith, Michael (2005), ABD-AB İlişkileri: Ortaklık Siyaseti, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 7)Sophie Meunier (2005), ABD-AB İlişkileri: Ticaret ve Yatırımlar, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul 8)Ülger, İrfan Kaya (2002), Avrupa Birliğinde Siyasal Bütünleşme, Gündoğan, İstanbul, ss. 145-155. 9)Urwin, Derwk W. (2005), Avrupa Bütünleşmesinin Kökenleri, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 10)Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, 11)İnat, Kemal (2005), Avrupa Politik İşbirliğinin Doğuşu, Oğuz Kaymakçı (Der.), Avrupa Birliği Üzerine Notlar, Nobel, Ankara, 12)Gillingham, John (2005), Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 13)Salmon, Trevor C. (2005), Avrupa Savunma Topluluğu, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 14) Church, Clive (2005), Avrupa Birliği Antlaşması, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 15)Öztan, Ece (2005), Avrupa Anayasası Antlaşması, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 16)Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, 17)Jacobs, Francis (2005), Avrupa Parlamentosu, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 18)Nicoll, Sir William (2005), Bakanlar Konseyi, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 20)Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul, 21)Alter, Karen J. (2005), Avrupa Adalet Divanı, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul, 22)Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, ss. 93-133. 23)Dinan, Desmond (2005), Bölgeler Komitesi, Desmond Dinan (Edit.), Avrupa Birliği Ansiklopedisi, Kitap Yayınevi, İstanbul 24)Ülger, İrfan Kaya (2002), Avrupa Birliğinde Siyasal Bütünleşme, Gündoğan, İstanbul, 26)Dağı, İhsan D. (2001), Avrupa Birliği ve Türkiye: batılılaşmanın Neresindeyiz?, Çalış, Şaban H. vd. (Der.), Türkiyenin Dış Politika Gündemi, Liberte, Ankara, 27)Aral, Berdal (2001), Türk Dış politikası Söylemine Eleştirel Bir Yaklaşım: Türkiye-Avrupa Birliği Ortaklığı, Çalış, Şaban H. vd. (Der.), Türkiyenin Dış Politika Gündemi, Liberte, Ankara 36)Gözen, Ramazan (2001), Türkiyenin AB ile Entegrasyon Sürecinin Açmazları ve Açılımları, Çalış, Şaban H. vd. (Der.), Türkiyenin Dış Politika Gündemi, Liberte, Ankara, 28)Çalış, Şaban H. (2001), Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Ankara, 29)Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, 30)http://www.abgs.gov.tr (AB Genel Sekreterliği-Türkiyenin Resmi Sitesi 31)Çalış, Şaban H. (2001), Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Ankara,) 32)Şen, Faruk (2005), Türkiye-AB İlişkilerinde Dış Etkenler, Ümit Yayıncılık, Ankara, 33)Dedeoğlu, Beril (2005), Dünden Yarına Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Siyasa, Yıl 1, Sayı 1, Haziran 2005. ( 34)Çalış, Şaban H. (2001), Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Ankara, 35)Karluk, Rıdvan (2007), Ek Protokol ve Kıbrıs, Oğuz Kaymakçı (Der.), 21. Yüzyılda Rusya, AB ve Türkiyeden Yansımalar, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 36)Mann, Michael (2007), Avrupa Eliti Türkiyeyi İstiyor, Derleme, Türkiye Söyleşileri. Avrupa, Küre, İstanbul, 37)Wallerstein, Immanuel (2007), Avrupalı Türkiye Büyük Meseledir, Derleme, Türkiye Söyleşileri. Avrupa, Küre, İstanbul, 38)Şen, Faruk (2005), Türkiye-AB İlişkilerinde Dış Etkenler, Ümit Yayıncılık, Ankara, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | |||||||||||
2 | Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | |||||||||||
3 | Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | |||||||||||
4 | Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | |||||||||||
5 | Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||||||||||
6 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Avrupa ülkelerinde yürütülen tartışmaları analiz eder, | |||||||||||
7 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri üzerine Türkiyede yürütülen tartışmaları bilir ve yorumlar, | |||||||||||
8 | Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |