Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasi Tarih | ULI 449 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ünal Tüysüz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern çağ öncesi geniş bir bakış açısıyla dünya siyasetindeki olayları incelemek ve bugüne ışık tutmak. Özellikle I. Dünya ve II. Dünya Savaşından sonraki siyasi gelişmelerden günümüze kadar olan tarihi süreci öğrenip, değerlendirmek ve değişen dengeleri kavramak. |
Dersin İçeriği | XIX. y.y. Avrupa ve Amerikadaki siyasi gelişmeler, Osmanlı Devleti ve Avrupa ilişkileri, sömürgecilik ya da diğer adıyla emperyalist politikalar, I. ve II Dünya savaşları ve etkileri, Soğuk Savaş dönemi ve sonrası, endüstri devrimi, İtalyan ve Alman Birlikleri, Amerika,Orta Doğu ve Doğu Asyadaki gelişmeler, I. Dünya Savaşı ve sonuçları gibi Siyasi Tarih özetle, devletlerin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapılarıyla, bunların birbirleriyle olan ilişkilerini inceleyen bir bilim dalıdır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Uluslararası İlişkilerin gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız Devrimi Öncesi Avrupa ve Dünya Rönesans Reform Coğrafi Keşifler | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Fransız Devrimi ve Sonuçları | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Napolyon Bonapart Fransa ve Avrupa | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Metternich, Viyana Kongresi ve Güç Dengesine Tepkiler 1830-1848 Devrimleri | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Endüstri Devrimi ve Sömürgecilik | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Kırım Savaşı ve Avrupa Diplomasisi | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | XIX. YY da Osmanlılar Tanzimat ve Reform | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Bismarck ve II. Wilhelm İngiliz Alman Rekabeti | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Birinci Dünya Savaşı Öncesi Avrupa Diplomasisi | |
10 | Birinci Dünya Savaşı | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Birinci Dünya Savaşı Sonrası Uluslararası Sistem Wilsonculuk | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Nasyonal Sosyalizm ve Faşizmin Yükselişi | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | II. Dünya Savaşı | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Soğuk Savaş | Ders notu kısmında belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Ankara 1973, Uçarol, Rifat, Siyasi Tarih (1789-1999), İstanbul 2000. |
Ders Kaynakları | Üçok, Coşkun, Siyasal Tarih, Ankara 1967. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | |||||||||||
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | |||||||||||
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | |||||||||||
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | |||||||||||
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | |||||||||||
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | |||||||||||
7 | Uluslararası İlişkilerin gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | |||||||||||
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | |||||||||||
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |