Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamuoyu Araştırmaları | SBK 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, örneklem seçimi, uygulanması, elde edilen verilerin analizi ve raporlanması süreçlerini öğrenerek bu süreçlere uygun kamuoyu araştırmaları uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, araştırmanın yürütülmesi ve araştırma sonucu elde edilen verilerin SPSS Paket programı ile analizi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Kamuoyu araştırma sürecini tasarlayarak uygulamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel bir araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Veri analizi için SPSS paket programını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Nitel ve nicel araştırmalar için örneklem seçmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarına giriş ve temel kavramlar | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve özelleştirilmesi | |
3 | Hipotez ve araştırma problemi oluşturma | |
4 | Araştırmalarda kullanılan veri ve ölçek türleri | |
5 | Araştırma evreni ve örnekleme, Araştırma Etiği | |
6 | Nicel araştırmalarda veri hazırlama süreci, ölçme hataları | |
7 | Analiz tekniklerinin sınıflandırılması, uygun analiz tekniğinin seçimi, hipotez testi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Parametrik olmayan analiz teknikleri | |
10 | Parametrik analiz teknikleri | |
11 | Parametrik analiz teknikleri | |
12 | Nitel Analiz Yöntemleri | |
13 | SPSS Uygulaması | |
14 | SPSS Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Altunışık, R. ve diğerleri (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. 2-Tonta, Y. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=80 3.Paylaşılan derse ait materyaller ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Geray, H. (2006), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri bilir ve uygular. | |||||||||||
2 | Kamuoyu araştırma sürecini tasarlayarak uygulamasını yapar. | |||||||||||
3 | Bilimsel bir araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. | |||||||||||
4 | Veri analizi için SPSS paket programını kullanır. | |||||||||||
5 | Nitel ve nicel araştırmalar için örneklem seçmeyi öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |