Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi Kuramları | SBK 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetimi düşüncesinin doğuşu ve gelişimini öğrenerek, başlıca kamu yönetimi kuramlarını incelemek. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetiminin ortaya çıkışı, Avrupa’da, Amerika’da ve Türkiye’de gelişimi, toplumsal yapıyla kamu yönetimi arasındaki ilişki, kamu yönetimine kuramsal yaklaşımlar, sosyal ve demokratik teorilerin kamu yönetimi kuramlarına etkisi, kamu yönetimi reformları bağlamında yönetim kuramları ve Türkiye’ye yansımaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimin akademik disiplin, uygulamalar seti ve sanat olarak anlamlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kamu yönetimi düşünce ve pratiğinin ortaya çıkışı ve gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yönetim sorunlarına kuram, yaklaşım ve modellerden yararlanarak çözümler üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Toplumsal değişimle kamu yönetimindeki değişim arasında ilişki kurar yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kamu yönetimine etki eden kuramları bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüzdeki kamu yönetimi uygulamalarının kuramsal arka planını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik bir disiplin, uygulamalar seti ve sanat olarak kamu yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kamu yönetimi disiplini ve uygulamasının Avrupa’da gelişimi, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Kamu yönetiminin Amerika’da gelişimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Türkiye´de kamu yönetiminin kökenleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Toplumsal değişimler ve kamu yönetimi arasındaki ilişki | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Kamu yönetimi kuramlarının sınıflandırılması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Geleneksel kamu yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARASINAV | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Yeni kamu yönetimi hareketi (new public administration) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Yeni kamu işletmeciliği (new public management) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Yeni kamu işletmeciliği reform uygulamaları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Yeni kamu hizmeti yaklaşımı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Neo-Weberyen Devlet | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Post-Yeni Kamu İşletmeciliği | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KÖSEOĞLU, Özer ve SOBACI, M. Zahid (2015), Kamu Yönetiminde Paradigma Arayışları: Yeni Kamu İşletmeciliği ve Ötesi, Bursa: Dora Yayıncılık. AL, Hamza (2007), Bilgi Yönetimi ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilimadamı Yayınları, Ankara. ALTUNOK, M. (2012), Türkiye´de Kamu Yönetimi Düşüncesi&Tarihsellik ve Disipliner Bağımlılık, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimin akademik disiplin, uygulamalar seti ve sanat olarak anlamlarını bilir. | |||||||||||
2 | Kamu yönetimi düşünce ve pratiğinin ortaya çıkışı ve gelişimini öğrenir. | |||||||||||
3 | Yönetim sorunlarına kuram, yaklaşım ve modellerden yararlanarak çözümler üretir | |||||||||||
4 | Toplumsal değişimle kamu yönetimindeki değişim arasında ilişki kurar yorumlar. | |||||||||||
5 | Kamu yönetimine etki eden kuramları bilir ve yorumlar. | |||||||||||
6 | Günümüzdeki kamu yönetimi uygulamalarının kuramsal arka planını açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |