Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Uygulamaları | MLY 451 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAHİT ŞANVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi, bilim, bilimsel bilgi hakkında bilgi vermek. Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkını ortaya koymak. Bilime yönelik pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlara değinmek. Tez konusunun seçimi, alıntı yöntemleri kaynak gösterme yöntemleri, tez şekil şartları hakkında uygulamalı bilgi vermek. Tez yazımı ve ödev hazırmalamada etik kuralları öğretmek |
Dersin İçeriği | Bilgi, bilgi türleri, bilim, bilim felsefesi, bilime pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlar, bilimsel araştırmanın aşamaları, araştırmanın kısımları, yazım kuralları, metin aktarmaları, kaynak gösterme yöntemleri, kaynakçanın düzenlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi türlerini öğrenir, bilime eleştirel yaklaşabilmeyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları kavrar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Araştırma konusunu belirlemede doğru seçim yapabilmeyi kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanmasını öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Kaynaklardan doğru alıntı yapar, | Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
6 | Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler yazar | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Veri toplama yöntemlerini öğrenir, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Veri toplama yöntemlerinden bazılarını kendi çalışma konusunda uygular | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | Veriyi yorumlar ve değerlendirir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramların Tanımı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Not Alma ve Litaratür Taraması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Eleştirisel Kaynak İncelemesi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Araştırmanın Yazılması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Etik Kurallar ve Atıf | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Ara sınav | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Kaynak Gösterme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Şekil, Tablo ve Grafiklerin Yorumlanması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Veri ve Ölçme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Bilimsel Araştırmada İkincil Veri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Anket | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sosyal bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Prof. Dr. Recai Coşkun, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Prof. Dr. Engin Yıldırım, Sakarya Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi türlerini öğrenir, bilime eleştirel yaklaşabilmeyi kavrar | ||||||||||||
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları kavrar | ||||||||||||
3 | Araştırma konusunu belirlemede doğru seçim yapabilmeyi kavrar | ||||||||||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanmasını öğrenir | ||||||||||||
5 | Kaynaklardan doğru alıntı yapar, | ||||||||||||
6 | Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler yazar | ||||||||||||
7 | Veri toplama yöntemlerini öğrenir, | ||||||||||||
8 | Veri toplama yöntemlerinden bazılarını kendi çalışma konusunda uygular | ||||||||||||
9 | Veriyi yorumlar ve değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |