Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi | MLY 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mevcut değil. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında 2004 yılında uygulanmaya başlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Türk kamu mali alanında yaşanan değişimler ve yeniliklerin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında öncelikle kamu maliyesine ilişkin temel bilgiler sunulmaktadır. İlerleyen haftalarda kontrol ve denetim faaliyetlerinin içeriği ve türleri ayrıntılı olarak incelenmektedir. Yeterli düzeyde konuyla ilgili teorik bilgi sunulduktan sonra 5018 sayılı KMYKK ile Türk kamu mali alanında yaşanan değişimler incelenmektedir ve genel yönetim kapsamında yer alan idareler bağlamında yaşanan değişimler/yenilikler hakkında bilgi verilmektedir. Bu doğrultuda ön mali kontrol, iç denetim ve dış denetim açısından durum analizi yapılmakta ve 5018 sayılı Kanun öncesi değişiklikler karşılaştıırlmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Kamu mali yönetiminde yapılan değişiklikleri 2004 öncesi ile karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Kamu mali Yönetiminde yapılan temel değişiklikleri ve etkilerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Mali saydamlık ve Hesap verme sorumluluğunu tanımlar ve etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeyi unsurları ile tanımlar ve kamu mali yönetimine etkilerini tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | İç denetim unsurlarını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Dış denetimle unsurlarını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | İç denetim ve dış denetimin kamu kesiminde etkinlik açısından etkilerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimine ilişkin temel bilgiler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Kamu mali yönetiminde kontrol | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Kamu mali yönetiminde denetim | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Kamu mali yönetiminde denetim türleri: Ön mali kontrol, hukuka uygunluk ve performans denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Kamu mali yönetiminde denetim modelleri: Kıta Avrupası ve Anglo Sakson Modelleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Türk kamu mali yönetiminde iç kontrol | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Ara sınav | |
8 | Türk kamu mali yönetiminde iç denetim | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Türk kamu mali yönetiminde dış denetim | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Merkezi yönetim kapsamındaki idarelerin kontrol ve denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Düzenleyici ve denetleyici kurumların kontrol ve denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Sosyal güvenlik kurumlarının kontrol ve denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Mahalli idarelerde kontrol ve denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Kamu işletmelerinin kontrol ve denetimi ile fonların kontrol ve denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tolga DEMİRBAŞ ve Özhan ÇETİNKAYA (2022). Kamu Mali Yönetiminde Kontrol ve Denetim. Ekin Yayınevi, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili kavramları tanımlar. | ||||||||||||
2 | Kamu mali yönetiminde yapılan değişiklikleri 2004 öncesi ile karşılaştırır. | ||||||||||||
3 | Kamu mali Yönetiminde yapılan temel değişiklikleri ve etkilerini analiz eder. | ||||||||||||
4 | Mali saydamlık ve Hesap verme sorumluluğunu tanımlar ve etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||
5 | Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeyi unsurları ile tanımlar ve kamu mali yönetimine etkilerini tartışır. | ||||||||||||
6 | İç denetim unsurlarını tanımlar. | ||||||||||||
7 | Dış denetimle unsurlarını tanımlar. | ||||||||||||
8 | İç denetim ve dış denetimin kamu kesiminde etkinlik açısından etkilerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |