Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi CEK 381 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ADEM UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra YİĞİT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. Tartışma, Anlatım,
4 İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
5 İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. Tartışma, Anlatım,
6 Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar. Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel giriş ve tarihçe Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Stratejik İKY’nin evrimi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Genel Strateji-İK Stratejisi İlişkisi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Stratejik İKY’nin boyutları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Stratejik İKY’nin boyutları 1: Liderlik, değişim mühendisliği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Stratejik İKY’nin boyutları 2: İşyerinde öğrenme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Stratejik İKY’nin boyutları 3: Sendikalar Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 Stratejik İKY-Örgütsel performans ilişkisi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
9 Arasınav
10 Yönetim danışmanlığı Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Türkiye’de yönetim danışmanlığı Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Türkiye’de yönetim danışmanlık şirketleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Stratejik insan kaynakları yönetiminin gelişmesinde danışmanlık şirketleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Genel değerlendirme ve tekrar Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Bayraktaroğlu, S. (2002) Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma X
2 Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme X
3 Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma X
4 Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme X
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme X
7 Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma X
8 Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
10 Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
2 İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir.
3 İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir.
4 İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır.
5 İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir.
6 Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 5