Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maliyede Veri Analizi | MLY 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL AYAS |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL AYAS, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin genel amaçları: bilim, teori, hipotez, kavramlarını öğrenmek, metot, bilimsel bilgi kavramlarını öğrenmek, kantitatif analiz tekniklerini öğrenmek, anket verisi ile çalışmak, anketleri uygulayıp, SPSS ortamına aktarmak, çeşitli analizler yapmak ve bu analizleri yorumlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma, değişik araştırma tipleri, iyi bir anketin özelliklerini öğrenmek, bilim, bilimsel bilgi ve metot kavramları öğrenilecek, bilimsel araştırma süreci öğrenilecek, SPSS veri giriş ekranı öğrenilecek ve veri girme süreci öğrenilecek, verileri özetlemek öğrenilecek, veriler sunma konusunda bilgi alınacak, SPSS’te verilerin doğruluğunu sınamak, Çapraz Tablo analizi yapmak, hipotez testleri yapabilmek, parametrik hipotez testleri yapmak, Ki-Kare testi yapmak, varyans, regresyon ve faktör analizi yapabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Veri toplama yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
3 | SPSS’e giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Temel İstatistikler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
5 | SPSS’te verileri düzenlemek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, | |
6 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, | |
7 | SPSS’te hipotez testleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve genel giriş | Ders notlarının ilgili kısımları |
2 | Bilimsel araştırma ve Bilimsel araştırma süreci I | Ders notlarının ilgili kısımları |
3 | Bilimsel araştırma süreci II | Ders notlarının ilgili kısımları |
4 | SPSS’e giriş | Ders notlarının ilgili kısımları |
5 | Temel istatistikler | Ders notlarının ilgili kısımları |
6 | SPSS’te veri düzenleme | Ders notlarının ilgili kısımları |
7 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak | Ders notlarının ilgili kısımları |
8 | ARASINAV | Ders notlarının ilgili kısımları |
9 | Hipotez Testleri | Ders notlarının ilgili kısımları |
10 | Parametrik Hipotez Testleri | Ders notlarının ilgili kısımları |
11 | Parametrik olmayan hipotez testleri | Ders notlarının ilgili kısımları |
12 | Varyans Analizi | Ders notlarının ilgili kısımları |
13 | Regresyon analizi | Ders notlarının ilgili kısımları |
14 | Faktör analizi | Ders notlarının ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Aykut Hamit Turan'ın 14 Haftalık Ders Notu Hers Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1- Kalaycı, Şeref, SPSS Uygulamlaı Çok değişkenli İstatisitik Teknikler, Asil Yayın Dağıtım, 2. Baskı 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma süreci | ||||||||||||
2 | Veri toplama yöntemleri | ||||||||||||
3 | SPSS’e giriş | ||||||||||||
4 | Temel İstatistikler | ||||||||||||
5 | SPSS’te verileri düzenlemek | ||||||||||||
6 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak | ||||||||||||
7 | SPSS’te hipotez testleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |