Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mali Teşvik Sistemi | MLY 467 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR, Arş.Gör.Dr. UĞUR UYGUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tunç İnce, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomik kalkınma ve büyüme başta olmak üzere çeşitli sosyo-ekonomik hedeflere ulaşmak için devlet, teşvik uygulamaları yapmaktadır. Bu dersin amacı, çeşitli teşvik uygulamaları hakkında bilgi vermek ve özellikle Türkiye´deki uygulamalar ve vergi teşvikleri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Mali teşvik kavramının açıklanması, Farklı teşvik uygulamalarının analiz edilmesi, Türkiye´deki teşvik uygulamaları ve diğer ülkeler ile karşılaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mali teşvik ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Teşvik uygulamalarının sonuçlarını analiz eder | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Toplumun teşvik uygulamalarına verdiği tepkileri kavrar | Anlatım, Rol Oynama, Örnek Olay, | |
4 | Türkiye´de uygulanan teşvikleri yorumlar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Karşılaştırmalı olarak teşvik uygulamalarını analiz eder | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mali teşvik kavramı ve kapsamı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Devletin teşvik uygulamaları hakkındaki iktisadi görüşler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Teşvik uygulamalarının ekonomik etkileri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Teşvik uygulamalarına yönelik toplumun tepkileri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Vergi teşvikleri ile diğer teşviklerin karşılaştırması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Teşvik uygulamalarının etkinliği | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Türkiye´deki Vergi teşvikleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Ara Sınav | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Türkiye´de bölgesel teşvikler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Türkiye´de ihracata yönelik teşvikler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Sektörel Bazda yapılan teşvik uygulamaları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Bölge ülkeleri ve Türkiyenin Karşılaştırılması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Avrupa Birliğin´deki teşvik uygulamaları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Genel Değerlendirme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Filiz Giray, Vergi Teşvik Sistemi, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mali teşvik ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
2 | Teşvik uygulamalarının sonuçlarını analiz eder | ||||||||||||
3 | Toplumun teşvik uygulamalarına verdiği tepkileri kavrar | ||||||||||||
4 | Türkiye´de uygulanan teşvikleri yorumlar | ||||||||||||
5 | Karşılaştırmalı olarak teşvik uygulamalarını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |