Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Mali Kuruluşlar | MLY 455 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mevcut değil. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrencilerin uluslararası mali kuruluşların yapısı, işleyişi ve üstelendiği fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve ilgili kuruluşların başta küresel sorunlar olmak üzere, ulusal ve bölgesel gelişmeler karşısındaki rollerini analiz etmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında IMF, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, OECD, G7/8, G20, G24, G77,çok taraflı kalkınma bankaları, dünya ekonomisine yön veren merkez bankaları, serbest ticaret bölgeleri ve Uluslararası Ödemeler Bankası analiz edilmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası mali kuruluşları tanımlar ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | IMF'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dünya Bankasının yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Avrupa Birliğinin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | G7/8, G20, G24 ve G77'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | OECD'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Birleşmiş Milletlerin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Merkez bankalarınının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Çok taraflı kalkınma bankalarının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Dünya Ticaret Örgütü ve Uluslararası Ödemeler Bankasının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Bölgesel entegrasyonları açıklar ve rollerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Para Fonunun Yapısı ve işleyişi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Ulusal, bölgesel ve küresel sorunlar karşısında Uluslararası Para Fonunun Rolü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Dünya Bankasının Yapısı ve İşleyişi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Ulusal, bölgesel ve küresel sorunlar karşısında Dünya Bankasının Rolü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Avrupa Birliğinin Yapısı ve İşleyişi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel sorunlar karşısında Avrupa Birliğinin Rolü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | G7/8, G20, G24 ve G77 Yapısı ve İşleyişi | |
8 | Ulusal bölgesel ve küresel sorunlar karşısında G7/8, G20, G24 ve G77'nin Rolleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Ara sınav | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Birleşmiş Milletlerin yapısı, işleyişi, ulusal, bölgesel ve küresel sorunlar karşısındaki rolü | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütünün (OECD) Yapısı ve İşleyişi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Çok Taraflı Bölgesel Kalkınma Bankalarının Yapısı ve İşleyişi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Dünya ekonomisine yön veren merkez bankaları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Ekonomik entegrasyon sürecinde terecih edilen oluşumlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gonca GÜNGÖR GÖKSU (2021). COVID-19 İle Mücadelede Uluslararası Mali Kuruluşların Rolü. Akademisyen Kitapevi, Ankara. Davut ATEŞ (2019). Uluslararası Örgütler, DevletlerinÖrgütlenme Mantığı. Dora Yayınclık, Bursa. İlker PARASIZ (2016). Uluslararası Mali ve Ekonomik Kuruluşlar. Ezgi Kitabevi.
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası mali kuruluşları tanımlar ve önemini açıklar. | ||||||||||||
2 | IMF'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
3 | Dünya Bankasının yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
4 | Avrupa Birliğinin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
5 | G7/8, G20, G24 ve G77'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
6 | OECD'nin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
7 | Birleşmiş Milletlerin yapısını açıklar ve sorunlar karşısında rollerini analiz eder. | ||||||||||||
8 | Merkez bankalarınının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | ||||||||||||
9 | Çok taraflı kalkınma bankalarının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | ||||||||||||
10 | Dünya Ticaret Örgütü ve Uluslararası Ödemeler Bankasının yapısını açıklar ve rollerini analiz eder. | ||||||||||||
11 | Bölgesel entegrasyonları açıklar ve rollerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |