Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarlı Muhasebe | SBF 357 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | 1- Genel Muhasebe 2- Envanter Bilanço ve Şirketler Muhasebesi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NEVRAN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Muhasebe ve Envanter-Bilanço derslerinde öğretilen konuların muhasebe paket programları aracılığıyla uygulamasını yapmak suretiyle öğrenciye muhasebe paket programlarında muhasebe işlemlerini yürütme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Güncel muhasebe paket programlarının tanıtımı, ETA: V8 – SQL muhasebe paket programının ticari işlemler modülü üzerinden stok işlemleri, cari işlemler, fatura ve irsaliye işlemleri, muhasebe kayıtları, geçici mizanın düzenlenmesi, dönemsonu işlemlerinin yapılması, kesin mizanın düzenlenmesi, bilanço ve gelir tablosunun düzenlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel muhasebe paket programlarının özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Muhasebe paket programlarının stok ve cari modüllerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Muhasebe paket programlarının fatura, irsaliye ve sipariş modüllerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
4 | Muhasebe paket programlarının genel muhasebe modülünü kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Muhasebe paket programlarının ticari işlemler modülünü kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel muhasebe paket programları ve özellikleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
2 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında ticari işlemler modülü | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
3 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında stok ve cari işlemler | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
4 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında fatura, irsaliye ve sipariş işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
5 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında kasa ve banka işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
6 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında demirbaş işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
7 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında bordro işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
8 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında gelir-gider işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
9 | ARA SINAV | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
10 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında genel muhasebe modülü | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
11 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında hesap/alt hesap açma işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
12 | ETA: V8 – SQL muhasebe paket programı kapsamında entegrasyon işlemleri | Ders notunun ilgili bölümünün gözden geçirilmesi |
13 | Genel Monografi- I | Öğretim Üyesi tarafından verilecek uygulama örneğinin gözden geçirilmesi |
14 | Genel Monografi- II | Öğretim Üyesi tarafından verilecek uygulama örneğinin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aksakaloğlu, Hakan (2018). Bilgisayarlı Muhasebe Zirve Muhasebe Programı. Ekin Yayınevi. 1. Basım. |
Ders Kaynakları | 1- Aksakaloğlu, Hakan (2021). Luca Bilgisayarlı Muhasebe Web Tabanlı. Ekin Yayınevi. 1. Basım.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güncel muhasebe paket programlarının özelliklerini açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Muhasebe paket programlarının stok ve cari modüllerini kullanır. | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Muhasebe paket programlarının fatura, irsaliye ve sipariş modüllerini kullanır. | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Muhasebe paket programlarının genel muhasebe modülünü kullanır. | 5 | 5 | ||||||||||
5 | Muhasebe paket programlarının ticari işlemler modülünü kullanır. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |