Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. VEYSEL İNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Uğur UYGUN, Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu ekonomik faaliyetlerinin neler olduğu, kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişinin nasıl olduğu, devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, yerel yönetimlerin türleri ve yapısı, devlet bütçesi ve Türk bütçe sistemi, devlet borçlanması, maliye politikası konularının incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelişimi, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi teşebbüsleri ve borçlanma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişinde temel farklılıkları bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Vergi tekniğini açıklar, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri analiz eder, | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
6 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir, | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Türkiye´de bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesi sürecini bilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar, | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu maliyesinin konusu, bilim dalları ile ilişkisi, kamu ekonomisi özel ekonomi ayrımı | Pehlivan, 2012, 19-39, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri: kamusal mallar | Pehlivan, 2012, 39-48, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları, görüşler, kamu kesiminin özel mal üretimi, etkinlik, kamu kesiminin başarısızlığı teorisi | Pehlivan, 2012, 48-63, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Kamu harcamaları (sınırları,etkileri,gelişimi) | Pehlivan, 2012, 63-85, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Kamu gelirleri (tanımı,amaçları, çeşitleri, vergilemeye ilişkin temel kavramlar) | Pehlivan, 2012, 85-117, diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Vergilerin sınıflandırılması | Pehlivan, 2012, 117-143, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | ARASINAV | |
8 | Vergileme ilkeleri, vergi yükü, yansıma | Pehlivan, 2012, 143-173,Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Devlet borçları (sınıflandırılması, çeşitleri, dış ve iç borcun kaynakları) | Pehlivan, 2012, 175-189, diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Yerel yönetimler maliyesi | Pehlivan, 2012,189-1999, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Devlet bütçesi | Pehlivan, 2012,201-217, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Türk bütçe sistemi | Pehlivan, 2012,217-253 Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Maliye politikası (ekonomik istikrarsızlığa karşı, iktisadi kalkınmaya ve gelir dağılımında adaletin sağlanmasına yönelik maliye politikaları) | Pehlivan, 2012,255-281, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | maliye politikasının amaçları arasındaki çatışmalar, bögesel gelişmişlik farklarına karşı maliye politikası, Genel değerlendirme | Pehlivan, 2012, 281-289, Diğer belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Ders Kaynakları | EKER, Aytaç (2007), Kamu Maliyesi, Birleşik Matbaacılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişinde temel farklılıkları bilir, | ||||||||||||
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, | ||||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini analiz eder, | ||||||||||||
4 | Vergi tekniğini açıklar, | ||||||||||||
5 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri analiz eder, | ||||||||||||
6 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir, | ||||||||||||
7 | Türkiye´de bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesi sürecini bilir, | ||||||||||||
8 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar, | ||||||||||||
9 | |||||||||||||
10 | |||||||||||||
11 | |||||||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |