Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mali Sosyoloji | MLY 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Mali sosyoloji ile ilgili lisans düzeyindeki temel bilgileri öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | günümüzde vergi mükelleflerinin ödediği vergiyi etkileyen çeşitli sosyolojik, psikolojik faktörler ele alınacak ve bu faktörlerin merkezi bütçeye dolayısıyla da toplumsal yaşama ne gibi etkilerinin olduğu değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal olayların ekonomik davranışlar üzerindeki etkisini tartışır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | Rasyonel davranışı ve bu davranıştan sapmaları kavrar, | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Vergi ödeme davranışı ve diğer ekonomik davranışlarda referans grubu etkisini saptar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Karar alma teorilerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Beklenti teorisini (Prospect teorisini) tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
6 | Vergi etiğini etkileyen faktörleri analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
7 | Vergiden kaçınma ve Vergi kaçırma kavramlarını hukuki ve ekonomik açıdan ayrı ayrı karşılatırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal ekonomik davranışlar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Motivasyon | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Rasyonel davranış | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Rasyonel davranıştan sapma | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Referans grup etkisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Eşitlik | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | Arasınav | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Fayda-maliyet analizi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Karar alma teorisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Prospect teorisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Vergi ahlakı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Vergi direnci | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Vergi kaçırma vergiden kaçınma | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Vergi psikolojisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hüsnü ERKAN (2004), Ekonomi sosyolojisi, Barış yayınları, Fakülteler Kitabevi |
Ders Kaynakları | C.C.AKTAN,ve diğerleri (2002), Vergi,Zulüm ve isyan, Fonix, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal olayların ekonomik davranışlar üzerindeki etkisini tartışır, | ||||||||||||
2 | Rasyonel davranışı ve bu davranıştan sapmaları kavrar, | ||||||||||||
3 | Vergi ödeme davranışı ve diğer ekonomik davranışlarda referans grubu etkisini saptar, | ||||||||||||
4 | Karar alma teorilerini bilir, | ||||||||||||
5 | Beklenti teorisini (Prospect teorisini) tanımlar, | ||||||||||||
6 | Vergi etiğini etkileyen faktörleri analiz eder, | ||||||||||||
7 | Vergiden kaçınma ve Vergi kaçırma kavramlarını hukuki ve ekonomik açıdan ayrı ayrı karşılatırır, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |