Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab-Türkiye İlişkileri | SAU 020 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliği yapısının ve sürecinin tanınması, Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin, olumlu ve olumsuz etkilerinin irdelenmesi |
Dersin İçeriği | AB yapısı, tarihi ve üye ülkeler, Türkiye´nin üyelik süreci ve tarihi gelişmeleri, müzakereler ve üyelik etkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları | |
2 | Avrupa Birliğinin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri | |
3 | Avrupa Birliğinin Doğuşu | |
4 | Avrupa Birliğinin Gelişimi, 1950li, 60lı, 1970li ve 80li Yıllar | |
5 | Avrupa Birliğinin Gelişimi,1990lı ve 2000li Yıllar | |
6 | ABnin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi | |
7 | ABnin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi | |
8 | ABnin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları | |
9 | ARASINAV | |
10 | ABnin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | |
11 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-I,1999 Helsinki Zirvesine Kadar | |
12 | AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası | |
13 | Türkiyede AB Algılaması | |
14 | AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kaynaklarında belirtilen kitaplar ve ders hocasının notları |
Ders Kaynakları | Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi |
2 | AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi |
3 | Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi |
4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi |
5 | ABnin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiyenin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 48 | 2 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |