Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasi Tarih | SAU 110 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern çağ öncesi geniş bir bakış açısıyla dünya siyasetindeki olayları incelemek ve bugüne ışık tutmak. Özellikle I. Dünya Savaşından sonraki siyasi gelişmeler II. Dünya Savaşı, günümüze kadar tarihi süreci öğrenip, değerlendirmek ve değişen dengeleri kavramak |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Tarih- Siyasi Tarik Kavramları | Oral Sander |
2 | 15. Yüzyıla Kadar Dünya Tarihi ve Avrupa Tarihine Giriş | Oral Sander |
3 | 1789 Fransız Devrimine Kadar Olan Süreç | Oral Sander |
4 | 1789 Fransız Devrimi ve Devrimler Süreci | Oral Sander |
5 | 1815 Viyana Kongresi- İtalya ve Almanya´nın Ulusal Birliğini Kurması | Oral Sander |
6 | Emperyalizm ve I. Dünya Savaşı Öncesi Durum | Fahir Armaoğlu |
7 | I. Dünya Savaşı | Fahir Armaoğlu |
8 | İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | Fahir Armaoğlu |
9 | ARA SINAV | |
10 | Soğuk Savaş Dönemi | Fahir Armaoğlu |
11 | Yumuşama ve Çok Merkezlilik | Fahir Armaoğlu |
12 | SSC´nin Dağılması ve Yumuşama Dönemi Çatışmaları | Oral Sander |
13 | Yeni Dünya Düzeni | Oral Sander |
14 | Genel Değerledirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Ankara 1973 Oral Sander, Siyasi Tarih, Cilt: 1- 2, İmge Kitapevi, Ankara 2003 |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. |
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. |
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. |
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. |
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. |
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. |
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 32 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |