Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | ISP 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Osman Uslu, Arş.Gör.Emrah Özsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilme | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Organizasyonun İşletmecilik İçindeki Yeri ve Önemi | |
2 | Yönetim, yönetici ve örgüt kavramları | |
3 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi | |
4 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik (Beşeri İlişkiler) Yönetim Düşüncesi | |
5 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Modern Yönetim Düşüncesi | |
6 | Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi | |
7 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme | |
8 | Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme | |
9 | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme | |
10 | Yönetim Fonksiyonları: Denetleme | |
11 | Önderlik, Motivasyon, Güdüleme | |
12 | İletişim, Karar verme | |
13 | Hedeflere Göre Yönetim | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Genç, Nurullah (2008) Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık [2] Koçel, Tamer (2003), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. [3] Şimşek, M.Şerif ve Said Kıngır (2006), Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler, Nobel Yayın ve Dağıtım, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme | |||||||||||
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme | |||||||||||
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | |||||||||||
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme | |||||||||||
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme | |||||||||||
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | |||||||||||
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |