Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Satış Yönetimi | ISP 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Satış yönetiminin temel ilkelerinin ve kavramlarının öğretimi |
Dersin İçeriği | Satışçılık mesleğinin kısa tarihçesi, satış kavramı, satışın işletmeler ve pazarlama açısından önemi, satışçılık mesleğinin değişen yüzü ve satışta ortaya çıkan yeni eğilimler, Satış mesleğinde etkili ve başarılı olmak için gerekli olan özellikler, kişisel satış süreci, Satış planlama ve bütçesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleme | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yeterli sayıda müşteri bulma ve başarılı bir şekilde satış yapma | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ticari görüşmelerden başarıyla çıkma | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Daha iyi ticari kararlar alma | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Satış kavramı ve satışçılık | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 1-4 |
2 | Satışın pazarlamadaki rolü ve satış yönetimi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 5-19 |
3 | Satışın psikolojisi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 21-42 |
4 | Satışta iletişim | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 43-58 |
5 | Satış elemanlarının görevleri, rolleri ve özellikleri | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 59-72 |
6 | Kişisel satış süreci | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 74-88 |
7 | Satışta soru sorma ve ikna | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 89-102 |
8 | Satış gücü ve motivasyonu | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 102-118 |
9 | Devam / Ara Sınav | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 102-118 |
10 | Satışta eleman bulma ve seçimi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 119-133 |
11 | Satış gücü performans değerlendirmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 135-145 |
12 | Satış organizasyonunun etkinliğinin değerlendirilmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 147-161 |
13 | Satış planlama ve bütçesi | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 163-176 |
14 | Satış elemanının eğitimi ve satışçılık mesleğinin geleceği | ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 177-186 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi-ALTUNIŞIK, Remzi, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi |
Ders Kaynakları | [2] TAŞKIN,Prof.Dr.Erdoğan, Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi, Papatya Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleme | |||||||||||
2 | Yeterli sayıda müşteri bulma ve başarılı bir şekilde satış yapma | |||||||||||
3 | Ticari görüşmelerden başarıyla çıkma | |||||||||||
4 | Daha iyi ticari kararlar alma | |||||||||||
5 | Satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |