Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Satış Yönetimi ISP 216 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Satış yönetiminin temel ilkelerinin ve kavramlarının öğretimi
Dersin İçeriği Satışçılık mesleğinin kısa tarihçesi, satış kavramı, satışın işletmeler ve pazarlama açısından önemi, satışçılık mesleğinin değişen yüzü ve satışta ortaya çıkan yeni eğilimler, Satış mesleğinde etkili ve başarılı olmak için gerekli olan özellikler, kişisel satış süreci, Satış planlama ve bütçesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleme Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeterli sayıda müşteri bulma ve başarılı bir şekilde satış yapma Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
3 Ticari görüşmelerden başarıyla çıkma Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Daha iyi ticari kararlar alma Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Satış kavramı ve satışçılık ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 1-4
2 Satışın pazarlamadaki rolü ve satış yönetimi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 5-19
3 Satışın psikolojisi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 21-42
4 Satışta iletişim ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 43-58
5 Satış elemanlarının görevleri, rolleri ve özellikleri ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 59-72
6 Kişisel satış süreci ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 74-88
7 Satışta soru sorma ve ikna ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 89-102
8 Satış gücü ve motivasyonu ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 102-118
9 Devam / Ara Sınav ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 102-118
10 Satışta eleman bulma ve seçimi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 119-133
11 Satış gücü performans değerlendirmesi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 135-145
12 Satış organizasyonunun etkinliğinin değerlendirilmesi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 147-161
13 Satış planlama ve bütçesi ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 163-176
14 Satış elemanının eğitimi ve satışçılık mesleğinin geleceği ALTUNIŞIK, Remzi, ders notları s 177-186
Kaynaklar
Ders Notu [1] İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi-ALTUNIŞIK, Remzi, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi
Ders Kaynakları [2] TAŞKIN,Prof.Dr.Erdoğan, Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi, Papatya Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleme
2 Yeterli sayıda müşteri bulma ve başarılı bir şekilde satış yapma
3 Ticari görüşmelerden başarıyla çıkma
4 Daha iyi ticari kararlar alma
5 Satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,72
Dersin AKTS Kredisi 3