Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Robotik Programlama | ADA 219 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Fatih ALBAYRAK, Öğr.Gör. Mehmet Onur YAĞIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Robotik bilimi ve Python programla dilinin temellerini oluşturma. Programlama dilinin değişkenlerini, döngülerini ve yapılarını kavrama. Öğrenilen bilgileri gerçek hayat becerilerine dönüştürme. |
Dersin İçeriği | Python programla ve kodlamaya giriş bilgilerini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Robotik bilimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Değişkenleri tanır ve gruplar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, | |
3 | Fonksiyon oluşturur | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Koşullu ve mantıksal ifadelerle yapı oluşturur | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Döngü oluşturur | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
6 | Global ve yerel değişkenleri tanımlar, uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Uygulamaya dosyalama işlemlerini uygular | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Hataları yakalar ve ayıklar | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robotik Bilimine Giriş | |
2 | Değişkenler ve Veri Tipleri | |
3 | Fonksiyonlar | |
4 | Koşul ve Mantıksal İfadeler | |
5 | Listeler ve Özellikleri | |
6 | Döngüler | |
7 | Global ve Yerel Değişkenler | |
8 | Global ve Yerel Değişkenler | |
9 | Vize haftası | |
10 | Modüler Programlama | |
11 | Dosyalama İşlemleri | |
12 | Hata Yakalama | |
13 | Örnek Uygulamalar | |
14 | Örnek Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robotik bilimini tanımlar | |||||||||||
2 | Değişkenleri tanır ve gruplar | |||||||||||
3 | Fonksiyon oluşturur | |||||||||||
4 | Koşullu ve mantıksal ifadelerle yapı oluşturur | |||||||||||
5 | Döngü oluşturur | |||||||||||
6 | Global ve yerel değişkenleri tanımlar, uygular. | |||||||||||
7 | Uygulamaya dosyalama işlemlerini uygular | |||||||||||
8 | Hataları yakalar ve ayıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |