Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Robotik Programlama ADA 219 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. Fatih ALBAYRAK,  Öğr.Gör. Mehmet Onur YAĞIR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Robotik bilimi ve Python programla dilinin temellerini oluşturma.  Programlama dilinin değişkenlerini, döngülerini ve yapılarını kavrama. Öğrenilen bilgileri gerçek hayat becerilerine dönüştürme.

Dersin İçeriği

Python programla ve kodlamaya giriş bilgilerini kapsamaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Robotik bilimini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Değişkenleri tanır ve gruplar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma,
3 Fonksiyon oluşturur Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Koşullu ve mantıksal ifadelerle yapı oluşturur Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Döngü oluşturur Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
6 Global ve yerel değişkenleri tanımlar, uygular. Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7 Uygulamaya dosyalama işlemlerini uygular Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 Hataları yakalar ve ayıklar Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Robotik Bilimine Giriş
2 Değişkenler ve Veri Tipleri
3 Fonksiyonlar
4 Koşul ve Mantıksal İfadeler
5 Listeler ve Özellikleri
6 Döngüler
7 Global ve Yerel Değişkenler
8 Global ve Yerel Değişkenler
9 Vize haftası
10 Modüler Programlama
11 Dosyalama İşlemleri
12 Hata Yakalama
13 Örnek Uygulamalar
14 Örnek Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Robotik bilimini tanımlar
2 Değişkenleri tanır ve gruplar
3 Fonksiyon oluşturur
4 Koşullu ve mantıksal ifadelerle yapı oluşturur
5 Döngü oluşturur
6 Global ve yerel değişkenleri tanımlar, uygular.
7 Uygulamaya dosyalama işlemlerini uygular
8 Hataları yakalar ve ayıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi 5