Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolik ve Pnömatik Sistemler | MEP 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri |
Temel matematik ve Fizik derslerini almış olması tavsiye
edilir.
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ONUR YAĞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramları tanıma. Hidrostatik ve hidrodinamik ilkelerini kavrayabilme. Hidrolik ve pnömatik kontrol sistemlerinin çalışma ilkelerini kavrayabilme ve bu kontrol sistem devrelerini düzenleyebilme. Verilen kriterlere uygun olarak bir hidrolik ve pnömatik devrenin tasarımı yapmak.
|
Dersin İçeriği | Hidrolik ve Pnömatikte temel prensipler, Tasarım esasları, Hidrolik ve Pnömatik Kontrol elemanları, Hidrolik ve Pnömatik Sembolleri, Hidrolik ve Pnömatik devre dizaynı, Elektro hidrolik ve Elektro Pnömatik devre dizaynı ve endüstriyel uygulamalardan örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlere giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlerin tanıtılması, Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kuvvet, basınç debi, strok hesaplamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hidrolik ve Pnömatik devre elemanlarının tanıtılması ve görevleri hakkında bilgilendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hidrolik ve Pnömatik devre sembolleri ve devre dizaynı ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Hidrolik ve Pnömatik devre dizaynı ve endüstriyel uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hidrolik ve Pnömatik devre dizaynı ve endüstriyel uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Elektro Hidrolik veya Elektro Pnömatik devre tasarımı ve endüstriyel uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlere giriş | |
2 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlerin temel kavramları | |
3 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlerin temel prensipleri, hidrolik enerji, pnömatik enerji dönüşümleri | |
4 | Hidrolik ve Pnömatik sistem ( Devre ) elemanları | |
5 | Hidrolik ve Pnömatik Devre Sembolleri Hidrolik depo, pompa, silindir ve motorlar | |
6 | Basınç kontrol val_eri, Yön kontrol val_eri, akış kontrol val_eri Hidrolik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
7 | Pnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
8 | KISA SINAV UYGULAMASI Pnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
9 | Pnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması [1 | |
10 | KISA SINAV UYGULAMASI Pnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
11 | Pnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
12 | ARA SINAV UYGULAMASI | |
13 | Elektropnömatik ve Elektrohidrolik devre elemanları, Elektropnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması | |
14 | Elektropnömatik ve Elektrohidrolik devre elemanları, Elektropnömatik devre tasarımı, çizimi, okunması ve uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]A.ÇALIŞKAN Hidrolik Pnömatik Sistemler 2008 SAKARYA [2] KARACAN, İ. (2003). HİDROLİK+PNÖMATİK. KARABÜK: İsmail KARACAN. [3] TMMOB YAYIN KURULU. (2001). PNÖMATİK DEVRE ELEMANLARI VE UYGULAMA TEKNİKLERİ. İSTANBUL: TMMOB ( MMO / 2001 / 293. |
Ders Kaynakları | [1]A.ÇALIŞKAN Hidrolik Pnömatik Sistemler 2008 SAKARYA [2] KARACAN, İ. (2003). HİDROLİK+PNÖMATİK. KARABÜK: İsmail KARACAN. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlere giriş | |||||||||||
2 | Hidrolik ve Pnömatik sistemlerin tanıtılması, Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kuvvet, basınç debi, strok hesaplamaları. | |||||||||||
3 | Hidrolik ve Pnömatik devre elemanlarının tanıtılması ve görevleri hakkında bilgilendirme | |||||||||||
4 | Hidrolik ve Pnömatik devre sembolleri ve devre dizaynı ve uygulama | |||||||||||
5 | Hidrolik ve Pnömatik devre dizaynı ve endüstriyel uygulamaları | |||||||||||
6 | Hidrolik ve Pnömatik devre dizaynı ve endüstriyel uygulamaları | |||||||||||
7 | Elektro Hidrolik veya Elektro Pnömatik devre tasarımı ve endüstriyel uygulamaları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |